تمام اطلاعاتی که از Nintendo Switch 2 می‌دانیم

تمام اطلاعاتی که از Nintendo Switch 2 می‌دانیم

تمام چیزهایی که از Switch 2 میدونیم

 

کنسول Nintendo Switch  طی 7 سال موفق به فروش 130 میلیون نسخه و همینطور فروش بیش تر از 1 میلیارد نسخه بازی شد ! به نظر میرسه که 2024 سالی باشه که شرکت Nintendo  از نسل بعدی این کنسول رونمایی میکنه. ما در این مقاله سعی میکنیم که به تمامی شایعات و حدس و گمان هایی که درباره ی این کنسول وجود داره بپردازیم که شامل قدرت سخت افزاری، تاریخ عرضه، قیمت، بازی ها و همینطور قابلیت پشتیبانی از بازی های نسل قبل میشه. البته درحال حاضر ما از این کنسول به عنوان Switch 2 یاد میکنیم درحالی که با توجه به سابقه ی Nintendo در نام گذاری کنسول ها خیلی بعید به نظر میرسه که همچین اسمی برای اون انتخاب بشه .

 

Switch 2  دقیقا چه شکلیه؟

یکی از بزرگترین سوال ها درباره ی شکل و ساختار این کنسوله که طبق نظر کارکنان سابق شرکت Nintendo  به نظر میرسه باید منتظر کنسولی دستی و شبیه به نسل کنونی باشیم که از طریق Dock به تلویزیون متصل میشه . Nintendo همچنان هیچ اطلاعاتی در این مورد منتشر نکرده و فقط اعلام کرده که به دنبال سوپرایز و جلب رضایت طرفداران هست. با توجه به اطلاعات برخی رسانه ها این امکان وجود داره که Switch 2 از پردازنده ی جدید شرکت Nvidia  یعنی T239 استفاده کنه و براساس همین اطلاعات سعی کردن که سخت افزار احتمالی این کنسول رو روی پلتفرم PC جای گذاری کنن که حاصل این شبیه سازی سیستمی شد که توانایی اجرای بازی Death Stranding با کیفیت 1080p و نرخ فریم 35 رو داره .

 

Switch 2

تغییر نسل

کنسول های قبلی Nintendo سیستم اکانت و حساب کاربری خاص خودشون رو داشتن و  پلیرها بعد از خرید کنسول های نسل جدید نیاز به ساخت اکانت های جدید داشتن و نمیتونستن روی کنسول های جدید به حساب های قبلی خودشون دسترسی داشته باشن . این موضوع اهمیت زیادی بین گیمرها داره و روی دسترسی و ارتباط اونها با دوستانشون تاثیر مستقیم داره . مدیرعامل شرکت Nintendo  در سال 2023 در این باره اظهار نظر کرد و گفت ” نسل بعدی کنسول Nintendo هم از سیستم اکانت و حساب کاربری نسل حاضر استفاده میکنه ”

 

تاریخ رونمایی از Switch 2

تاریخ دقیقی برای این رویداد نمیشه مشخص کرد و کنسول های قبلی Nintendo  هم در تاریخ های متفاوتی معرفی شدن اما بعضی از فعالان صنعت گیم احتمال میدن که Nintendo تا حد امکان در نیمه ی اول سال از این کنسول رونمایی کنه چون با نزدیک شدن به نیمه دوم سال و همینطور تعطیلات سال نو امکان کمبود قطعات سخت افزاری وجود داره و Nintendo هم به تعداد زیادی از قطعات برای پشتیبانی از خط تولیدش نیاز داره و باید تا قبل از سال نو حجم انبوهی از کنسول های خودش رو روانه ی بازار کنه.

 

قیمت Switch 2

تا اینجا همه چیز براساس حدس و گمان بوده ، قیمت هم از این موضوع مستثنا نیست . اما طبق بررسی ها به نظر میرسه که این کنسول با قیمت 400 دلار عرضه بشه  . نسخه ی ابتدایی کنسول Switch هم با قیمت 300 دلار وارد بازار شد که همین قیمت خوب تاثیر زیادی روی میزان فروش اون داشت . درباره ی بازی های این کنسول هم احتمال میره که  با قیمت 70 دلار به فروش برسن . البته نسخه ی جدید Zelda یعنی Tears of the Kingdom هم تو نسل فعلی با همین قیمت عرضه شد که با استقبال فوق العاده ای روبه رو بود .

Mario Kart 9 و سایر عناوین Switch 2

انتظار میره که Nintendo  برای نسل بعدی کنسول های خودش بازی Mario Kart 9 رو رونمایی کنه و از اونجایی که این عنوان طرفداران بسیار زیادی داره و مدت زیادی هم از انتشار نسخه ی قبلی این سری میگذره ،همین موضوع میتونه فروش Switch 2 رو تا حد زیادی تضمین کنه . حتی تو سال 2023 یکسری گزارش درباره ی دسترسی شرکت های بازی ساز به کنسول جدید Nintendo وجود داشت که در صورت درست بودن به معنی شروع ساخت بازی های نسل بعد هستن .

 

پشتیبانی از عناوین نسل قبل (Backward Compatibility)

یکی دیگه از سوالاتی که برای طرفداران اهمیت زیادی داره همین قابلیت پشتیبانی از بازی های نسل قبل هست که در این مورد هم جواب قطعی ای وجود نداره اما پشتیبانی Switch 2 از سیستم حساب کاربری نسل حاضر باعث امیدواری طرفداران این پلتفرم شده . البته طبق گفته ی یکی از کارکنان سابق Nintendo  این احتمال وجود داره که این پشتیبانی از طریق بازی های دیجیتالی فروشگاه Eshop ممکن بشه .

 

سخن پایانی

درنهایت این تمامی اطلاعاتی بود که تا به امروز درباره ی Switch 2 منتشر شده  بود و ما درتلاشیم که طرفدران صنعت گیم رو در جریان جدیدترین اتفاقات این حوزه قرار بدیم.