معرفی و بررسی بازی Animal Crossing: New Horizons؛ زندگی رویایی ات را بساز!

معرفی و بررسی بازی Animal Crossing: New Horizons؛ زندگی رویایی ات را بساز!

در این مقاله به معرفی و بررسی بازی Animal Crossing: New Horizons می پردازیم و به نکات مثبت و منفی این بازی اشاره می‌کنیم

 

بازی‌های Animal Crossing یکی از محبوب‌ترین آی‌پی‌ های نینتندو در کنار Super Mario و Legend of Zelda به‌شمار می‌رود. تاریخچه این بازی به بیست سال قبل و عرضه نسخه اول آن بر‌روی کنسول نینتندو 64 برمی‌گردد. از آن موقع تا‌کنون 5 عنوان از این بازی جذاب برای کنسول های نینتندو عرضه شده که جدیدترین عنوان این سری بازی Animal Crossing: New Horizons  برای کنسول نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) عرضه شده است. امروز قصد داریم به بررسی این بازی کم نظیر بپردازیم.

بازی Animal Crossing در اوایل سال 2020 و در دوران اوج‌گیری ویروس کرونا عرضه شد و با استقبال فوق‌العاده گیمر ها و منتقدین مواجه شد

ورود به دنیایی ناشناخته و شروع یک ماجراجویی
در ابتدای بازی شما به همراه دو همسفر دیگر وارد یک جزیره دور‌افتاده و متروکه می‌شوید که به غیر از دو راکون تقریبا هیچ چیز دیگری در آن وحود ندارد. ممکن است در ساعت‌ها و یا حتی روزهای اولیه بازی کمی سردرگم شوید و از هدف بازی سردرنیاورید، اما به مرور و با راهنمایی های تام نوک(یکی از ساکنین جزیره و راهنمای بازی) با روند بازی آشنا می‌شوید.

روند پیشرفت در بازی Animal Crossing: New Horizons نسبت به نسخه‌های قبلی به‌ مراتب کند‌تر است

روند بازی؛ تبدیل جزیره متروکه به یک شهرک زیبا

بازی Animal Crossing با تلفیق سبک‌های مدیریت منابع، استراتژی و سبک زندگی برای نینتندو سوییچ ساخته شده است. در ابتدا برای جمع‌آوری منابع باید ماموریت های ساده تام نوک را انجام دهید. این ماموریت‌ها شامل کار‌های ساده‌ای همچون ماهیگیری و جمع‌آوری چوب یا میوه می‌شود. پس از آن شما با شخصیت جدید Blathers آشنا می‌شوید که مسئول نگه‌داری موزه است. موزه یکی از بخش های‌جذاب بازی است که در آن می‌توانید ماهی‌های کمیاب، فسیل ها، حشرات، گیاهان و کلی چیز‌ دیگر را نگهداری کرد. توجه به موزه بسیار حائز اهمیت است و در روند جذب شهروندان و احترام آنها نسبت به شما تاثیر دارد. هرچقدر موزه شما مملو از موجودات بیشتر و کمیاب تر باشد به همان اندازه در بازی اعتبار دریافت می‌کنید و شهروندان به شما بیشتر احترام می‌گذارند. با پیشرفت در بازی کم‌کم با شخصیت های بیشتری در بازی آشنا می‌شوید که می‌توانید با کمک آنها جزیره را به یک شهرک مدرن تبدیل کنید.

برای به‌دست آوردن مواد اولیه ساخت‌وساز باید آنها را از محیط استخراج کرد. یعنی با استفاده از تبر از درختان الوار چوب بدست بیاوریم یا با استفاده از بیل، خاک رس بدست بیاوریم و یا مواردی از این دست. برخی از اشیا و وسایل خانه را می‌توان با استفاده Bells (ارز درون بازی) خریداری کرد، اما برخی از اشیا مورد نیاز در بازی را باید با استفاده همین مواد اولیه ساخت. البته شما در کنار مواد اولیه به دستور تهیه و ساخت این ابزار‌آلات هم نیاز دارید که به صورت کارت در گوشه کنار جزیره پنهان شده‌اند و همین موضوع شمارا وادار به کاوش در محیط بازی می‌کند.شهروندان بازی همگی حیوانات یک جنگل با سلایق و علایق متفاوت هستند که نشان دهنده یک جامعه کوچک هستند. این حیوانات به مراتب و با فراهم کردن امکانات رفاهی و ساخت پل، ساختمان، مزرعه و… به جزیره می‌آیند. برخی از این شهروندان، حیواناتی هستند که قبلا جزبره را ترک کرده اند. نینتندو در طراحی شخصیت های بازی دقت زیادی به‌کار برده به طوری که بخش قابل توجه از بازی، صرف تعامل و گفتگو با شخصیت های بازی می‌شود.

مکانیزم Real Time؛ تجربه واقعی تر از یک بازی سبک زندگی

در بسیاری از بازی های ویدئویی، یک شبانه روز تنها معادل چند دقیقه است، اما بازی Animal Crossing، یک بازی Real Time است که به زبان ساده به این معناست که بیست و چهار ساعت در بازی، دقیقا معادل بیست و چهار ساعت در دنیای واقعی است. در این مکانیزم ساعت بازی از روی ساعت کنسول نینتندو سوییچ تنظیم می‌شود و بازی دقیقا در همان ساعت جریان دارد‌. برای مثال اگر ساعت 4 بعد‌ازظهر وارد بازی شوید، بازی هم در همان ساعت جریان دارد و شهروندان در حال فعالیت هستند و یا اگر در ساعت 3 بامداد وارد بازی شوید، محیط بازی در شبانگاه جریان دارد و شهروندان به خواب عمیق فرو رفته‌اند. نینتندو از این مکانیزم نهایت استفاده را برده و برای ساعات خاص محتواهایی را قرار داده که شمارا وادار کند در ساعت خاصی از شبانه روز وارد بازی شوید. برای مثال نوعی ماهی کمیاب تنها در اوایل صبح در رودخانه پدیدار می‌شود یا نوعی عنکبوت تنها در نیمه شب رویت می‌شود. البته با دستکاری زمان و تاریخ کنسول نینتندو سوییچ کپی خور می‌توان وارد زمان دلخواه در بازی شد اما با اینکار بخشی از جذابیت های بازی از بین می‌رود.

گرافیک و موسیقی بازی Animal Crossing؛ بی تقص و کاملا متناسب
گرافیک بازی بسیار ساده است و خبری از جزئیات بالا و واقع گرایانه در این بازی نیست. طراحی محیط بازی مثل خیلی از بازی های نینتندو سوییچ، فانتزی و با رنگ‌ولعاب شاد و سرزنده است که حس فوق‌العاده‌ای از یک بازی آرامش بخش را منتقل می‌کند. در این بازی حیوانات بسیار بامزه و دوست‌داشتنی خلق شده اند و حرکات و واکنش آنها نسبت به اتفاقات بازی بسیار جالب است.
موسیقی بازی دارای تم کودکانه است که کاملا با محیط بازی همخوانی دارد. ریتم و جنس موسیقی بازی می‌تواند بسته به محیط، آب‌وهوا و یا حتی مکان متفاوت باشد. بازی با افکت‌های صوتی بامزه و بعضا آشنا صداگذاری شده و صدای شخصیت های بازی بسیار متناسب انتخاب شده تا به باورپذیری آنها کمک کند.

 

 

گیم‌پلی Animal Crossin؛ ساده اما به شدت اعتیاد آور!
در بازی Animal Crossing از فیزیک آنچنانی و یا انیمیشن‌های متعدد و پرجزئیات خبری نیست و همه چیز بسیار ساده دنبال می‌شود. فیزیک بازی در چند عملگر عادی خلاصه می‌شود که به طور کلی چالش بر انگیز نمی‌باشد. اما تجربه بازی به لطف روند گیم‌پلی آن نه تنها خسته کننده و تکراری نیست؛ بلکه به شدت جذاب و اعتیاد آور است. در واقع ذات بازی های سبک زندگی به واسطه میل کاربران به پیشرفت سریع‌تر در بازی، دائما پلیر هارا ترغیب می‌کند که در روز حداقل برای چند دقیقه به اوضاع شهر، روستا یا جزیره خود در بازی سر بزنند و به آن رسیدگی کنند. بازی Animal Crossing: New Horizons هم از این قائده مستثنا نیست و پلیر ها را برای ساعت های طولانی در شبانه روز درگیر خود می‌کند و حتی ممکن است کارهای روزمره آنها را دچار اختلال کند. البته بهتر بود که نینتندو چند مینی گیم را به بازی اضافه می‌کرد تا با انجام آنها سرگرمی‌های بازی بیش از پیش می‌شد و یا حتی برخی از ماموریت های بازی حول این مینی گیم ها بود.همچنین بازی Animal Crossing شامل محتوای چند نفره هم می‌شود، اما نینتندو در این خصوص بسیار محتاطانه عمل کرده. در ابتدا باید بگوییم که در هر کنسول نینتندو سوییچ، قادر به ساخت فقط یک جزیره خواهید بود و نمی‌توان همزمان از دو جزیره مجزا در یک کنسول استفاده کرد. همچنین اگر دوستی را به جزیره خود دعوت کنید فعالیت های او در جزیره شما به بازدید از جزیره ‌و برخی فعالیت های ساده محدود میشود.

سخن پایانی
بازی Animal Crossing: New Horizon یکی از نینتندویی ترین بازی های کنسول نینتندو سوییچ است که تمام ویژگی‌های بازی‌های نینتندو را دارد، از گرافیک ساده و محیط فانتزی و رنگارنگ جذاب گرفته تا گیم‌پلی ساده و جذاب. بازی Animal Crossing: New Horizons ما را برای ساعاتی از دنیای پر استرس بیرون می‌کشد و وارد یک دنیای جذاب و فانتزی می‌کند. این بازی با حجم حدود 6.5 گیگابایت بر روی کنسول دستی نینتندو سوییچ عرضه شده که می‌توانید آن را از مرکز بازی مایتندو دانلود کنید و از تجربه آن روی کنسول نینتندو سوییچ کپی خور خود لذت ببرید.