آیا Miyamoto بازنشسته می‌شود؟

آیا Miyamoto بازنشسته می‌شود؟

Miyamoto قصد بازنشستگی نداره اما دنبال جایگزین برای خودش میگرده !

 

Shigeru Miyamoto خالق Mario ، Donkey Kong و بسیاری از کاراکترها و بازی های دیگه بعد از 40 سال فعالیت در Nintendo و در سن 71 سالگی همچنان برنامه ای برای بازنشستگی نداره .

او در مصاحبه با Guardian گفت که به فکر انتخاب جایگزین برای خودش هست اما فعلا قصد داره که به کار ادامه بده . او با لبخند گفت که” بیشتر از بازنشستگی درباره ی زمانی فکر میکنم که غزل خداحافظی رو بخونم ! . آدمی با سن من باید برنامه ریزی های خودش رو تو بازه های زمانی کوتاه یا نهایتا 5 ساله انجام بده ، پس طبیعیه که دنبال جایگزین برام خودم باشم تا در صورت وقوع اتفاق خاصی کار من رو ادامه بده ”

او همینطور گفت که از اشتیاقی که مردم نسبت به تولیدات و آثار اون دارن بسیار خوشحاله و با توجه به تاثیری که طرفدارها روی رشد این آثار داشتن اون دیگه احساس مالکیت نسبت بهشون نداره و اونهارو متعلق به همه میدونه و معتقده که درآینده زحمات و فعالیت هایی که داشته به یاد بقیه می مونه .

بازنستگی Miyamoto در نینتندو

Miyamoto یکبار درسال 2011 طی یک مصاحبه اعلام کرد که قصد داره مرحله به مرحله به سمت بازنشستگی بره و فعالیت ها و وظایف خودش رو تغییر بده و نقش دیگه ای داخل شرکت Nintendo به دست بگیره . همین خبر باعث هیاهو و حواشی زیادی شد و تا حدی پیش رفت که روی ارزش سهام  Nintendo هم تاثیر گذاشت و شرکت مجبور به شفاف سازی شد و اعلام کرد که تغییر وظایف و فعالیت های Miyamoto به معنی بازنشستگی نیست .

اون بعد ها در سال 2013 هم از برنامه ریزی برای بازنشستگی صحبت کرد و اعلام کرد که با مدیران Nintendo دارن به روزی فکر میکنن که دیگه نقشی در فعالیت های شرکت نداشته باشه و گفت که داره سعی میکنه در انجام پروژه ها از نیروهای جوان‌تر کمک بگیره و مستقلا کارهارو مدیریت نکنه .

 

طی 10 سال گذشته Miyamoto بیشتر در حال کار بر روی پروژه های نامرتبط به گیم بوده که ساخت انیمیشن Super Mario Bros و مراکز تفریحی با تِم Nintendo شامل این فعالیت ها میشن . او همینطور اعلام کرده که دیگه خودش رو یک طراح و سازنده ی بازی نمیدونه و داره تلاش میکنه تا به Nintendo  در فرصت های مختلف برای استفاده از کاراکترها کمک کنه . در ادامه هم اشاره به فعالیت های سینمایی خودش کرد و گفت که این روزها بیشتر اوقات خودش رو صرف خواندن فیلمنامه و بررسی پروژه های سینمایی مختلف میکنه تا درآینده بتونه اقتباس های سینمایی موفقی از کاراکترهای Nintendo بسازه .

 

اون با کارگردانی انیمیشن Super Mario Bros در سال 2023 تونست موفقیت های زیاد و همینطور فروش بالایی برای این انیمیشن کسب کنه که با فروش 1.3 میلیارد دلاری بعد از فیلم Barbie  به عنوان دومین فیلم پرفروش سال انتخاب شد .  Miyamotoدرحال حاضر با تهیه کنندگی Avi Arad  و همینطور همکاری کمپانی  Sony و Marvel درحال ساخت لایواکشن  Zelda هست و همه منتظر انتشار این عنوان هستیم تا از جدیدترین اثر این بازی ساز و کارگردان محبوب لذت ببریم.