معرفی ۳۲ بازی برتر نینتندو سوییچ که می توانید تجربه کنید

معرفی ۳۲ بازی برتر نینتندو سوییچ که می توانید تجربه کنید

بهترین بازی های نینتندو سوییچ

 

در طی هفت سالی که از انتشار این کنسول میگذره عناوین بسیار زیادی برای این پلتفرم عرضه شدن که در بین اون ها میشه به عناوین و IP های انحصاری و یا حتی بازی های 3rd party اشاره کرد . انتخاب بین این عناوین کار ساده ای نیست و با وجود بازی های با کیفیتی که در سال 2023 برای این پلتفرم منتشر شد رقابت و انتخاب بین عناوین سخت تر هم شده ولی ما در این مقاله سعی می کنیم که بهترین بازی های موجود برای نینتندو سوییچ رو به طرفداران این کنسول معرفی کنیم.

نکته‌ای در مورد لیست بهترین بازی‌های نینتندو سوییچ

در صورتی که بازی موردعلاقه ی شما در این مقاله وجود نداره باید به این موضوع اشاره کنیم که در این لیست تلاش شده تا ترکیبی از ژانر های مختلف و همینطور عناوین انحصاری و بازی های Indie رو به صاحبان کنسول نینتندو سوییچ پیشنهاد کنیم و به سادگی میشه تعداد بازی های این لیست رو تا بیش از 50 تا افزایش داد. قبل از اینکه به سراغ معرفی بازی ها بریم توجه داشته باشید که لیست به ترتیب حروف الفبا نوشته شده .

 

1. Animal Crossing:New Horizons

 

با وجود اینکه سه سال از انتشار این بازی میگذره اما همچنان به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های نینتندو سوییچ به شمار میره . عرضه ی این بازی در دوران همه گیری کرونا باعث شد بسیاری از گیمرها جذب فعالیت ها و گیم پلی آرامش بخش این بازی بشن و نینتندو هم در طی این چند سال تلاش کرده تا به خوبی از این عنوان پشتیبانی کنه و محتواهای جدیدی برای اون منتشر کنه که دی ال سیِ Happy Home Paradise یکی از بهترین اونها به شمار میره .

 

2. Bayonetta 3

 

نسخه ی سوم سری Bayonetta با مبارزات و سبک اکشن و خاصی که داره تونست این سه گانه رو بر روی نینتندو سوییچ به اوج خودش برسونه. سازندگان این بازی تونستن با خط داستانی چند بُعدی و گیم پلی هیجان انگیزش کاملا توقعات طرفداراهای این سری رو برآورده کنن . در این عنوان از کاراکترهای جدید و متنوعی هم استفاده شده .

 

3. Celeste

 

یک عنوان جذاب در سبک Platformer با گرافیک پیکسلی و شخصیت پردازی منحصر به فرد که به بهترین شکل روی نینتندو سوییچ اجرا میشه .Madeline  شخصیت اصلی این بازی سفری رو به سمت کوهستان Celeste آغاز میکنه که منطقه ای پر از صخره های هولناکه . زمان بندی پرش ها توی این بازی از اهمیت زیادی برخورداره و طراحی مراحل به گونه ایه که همزمان با دریافت قابلیت های جدید با چالش های سختی روبه رو می شید هرچند اگر بخواید میتونید درجه ی سختی رو متناسب با مهارتتون تغییر بدید.

 

4. Cup Head

 

این عنوان که ابتدا برای پلتفرم های Pc  و Xbox عرضه شده بود و بعد برای نینتندو سوییچ پورت شد، گریزی به بازی های کلاسیک میزنه و با طراحی هنری و ظاهر خاص کاراکترها شمارو به یاد کارتون های دهه ی 30 میلادی میندازه . از دیگر ویژگی های این بازی میشه به طراحی مراحل هوشمندانه و Boss Fight های سخت اشاره کرد و اگر به دنبال به چالش کشیدن خودتون هستید نباید این بازی رو از دست بدید.

 

5. Dead Cells

 

بازی Dead Cells ترکیبی از دو ژانر Rogue Like و Metroidvania به شمار میره و میشه گفت در هر دو سبک بسیار موفق بوده . در این عنوان شما نقش یک سری سلول را دارید که کنترل بدن یک زندانی را به دست میگیرید و در قلعه ای مخوف و پر پیچ و خم شروع به گشت و گذار و ماجراجویی می کنید .مبارزات در Dead Cells بسیار روان هستن و از سبکی خاص پیروی میکنن . پلیرها با پیشروی تو روند بازی به قابلیت های جدیدی دست پیدا می کنن که باعث افزایش هیجان و جذابیت گیم پلی بازی میشه .

 

6. Divinity Original sin 2

 

با وجود برخی محدودیت هایی که در نینتندو سوییچ وجود داره اما این کنسول همچنان به خوبی توانایی اجرای این بازی رو داره . از Divinity Original Sin 2 میشه به عنوان معجزه ی سبک CRPG یاد کرد که با مبازرات پیچیده ، نویسندگی خارق العاده و همینطور دنیای فانتزی خودش مخاطبان رو حیرت زده میکنه . این بازی تا حدی سرگرم کننده است که بعد ازگذشت ساعت ها باز هم تجربه ی اون برای شما خسته کننده نمیشه و بارها شمارو شگفت زده میکنه .

 

7. Dragon Quest 11 s : Echoes Of an Elusive Age

 

سری Dragon Quest که توسط استودیوی Square Enix ساخته شده همچنان به ریشه های خود پایبنده و این نسخه هم از این موضوع مستثنی نیست و تونسته هویت خودش رو در سبک JRPG حفظ کنه اون هم در زمانی که اکثر عناوین این سبک از گیم پلی نسخه های غربی تاثیر می پذیرن . به راحتی میشه گفت این بازی دارای سبک مبارزه ای رضایت بخش ، شخصیت پردازی منحصر به فرد و جهانی پویا است و به همین دلیل میشه لقب بهترین بازی JRPG در پلتفرم نینتندو سوییچ رو بهش داد .

 

8. Fire Emblem : Three Houses

 

این نسخه عنوانی شدیدا هیجان انگیز در این سری استراتژیک به شمار میره که پر از تنوع  هست . در این بازی شما نقش فردی رو دارید که در یک معبد حضور داره و یکی از سه خاندان موجود در بازی رو حمایت میکنه و یارانی رو برای مبارزات آینده آماده میکنه . در این بازی شاهد تعادل مناسبی بین بخش های مربوط به روایت داستان و همینطور نبردهای تاکتیکی هستیم که از جزئیات زیادی بهره می برن . در مجموع میشه گفت هیجان این عنوان باعث میشه چندین بار اون رو تجربه کنید و تصمیمات مختلف رو تو روند داستان انتخاب کنید و نتیجه ی اون هارو کشف کنید .

 

9. Hades

 

هدف شما در این بازی فرار از جهان زیرین یا همون Underworld هست و با هربار شکست دوباره به اونجا بر میگردید . گیم پلی سریع و اکشن این بازی در ژانر Rogue Like منحصر به فرده ، علاوه بر این شخصیت پردازی و داستان سرایی سایر کاراکتر ها جذابیت این عنوان رو چندین برابر کرده و باید گفت هرچه تو روند بازی جلوتر میرید متوجه جزئیات بیشتر مبارزات بازی می شید . حتی زمانی که به هدف اصلی خودتون دست پیدا می کنید بازی خط های داستانی و مبارزات جدیدی رو پیش روی شما میزاره تا به ماجراجویی ادامه بدید.

 

10. Hollow Knight

 

اگر از طرفداران سبک Metroidvania هستید این بازی برای شما است . این نسخه نسبت به نسخه ی اصلی بازی بهبود هایی در جلوه های بصری و گیم پلی داشته و ترکیبی از سبک ماجراجویی و مبارزه ای هست که با استفاده از نینتندو سوییچ میشه به  بهترین شکل اون رو تجربه کرد . از سایر ویژگی های این بازی میشه به طراحی خاص و حجم زیاد محتوای اون اشاره کرد و سازنده ها سعی کردن با انتشار DLC های مختلف پشتیبانی خوبی ازش به عمل بیارن .

 

11.  Into The Beach

 

این اثر استودیوی Subset Games با هر چیزی که تا الان تجربه کردید فرق داره . اگر بخوایم اون رو تعریف کنیم میشه  گفت دوباره با عنوانی در سبک Rogue Like روی نینتندو سوییچ مواجهیم که در آینده ای دور روایت میشه و شما باید با استفاده از سه ربات و وسیله های مختلف جلوی هیولا های بیگانه رو بگیرید و نزارید که به منابع و مناطق مهم آسیب برسونن . همینطور در ابتدای هر مرحله میتونید حرکات دشمن هارو بررسی کنید تا به بهترین شکل برای اون برنامه ریزی کنید .

 

12. Kirby And The Forgotten Land

 

با قاطعیت میشه از Kirby And The Forgotten Land به عنوان بهترین نسخه ی این سری نام برد . در این بازی که سبک Platformer داره برای اولین بار ماجراجویی های Kirby به شکل 3D روایت میشه که همین ویژگی باعث به تصویر کشیدن جزئیات وهمینطور تنوع بیشتر در بخش مبارزات ، پازل ها و معماها  میشه . محیط این عنوان شامل 6 جهان مختلفه که هرکدوم مراحل خاص خودشون رو دارن . درکل میشه گفت Kirby And The Forgotten Land لحظات بسیار شاد و هیجان انگیزی رو برای شما به ارمغان میاره که با حالت Coop هم امکان تجربه ی اون وجود داره .

 

13. Legend Of Zelda : Breath Of The Wild

 

Legend Of Zelda : Breath Of The Wild همزمان با عرضه ی نینتندو سوییچ منتشر شده اما بعد از این سال ها همچنان به عنوان یکی از بهترین بازی های این پلتفرم به شمار میره ، تا حدی که برخی طرفدراها از این بازی به عنوان بهترین نسخه ی این سری یاد میکنن البته با انتشار نسخه ی بعدی این بازی نظر مخاطب ها تا حد زیادی عوض شد . این بازی به عنوان اولین بازی جهان باز پلتفرم نینتندو سوییچ به شمار میره و شما میتونید با کاراکتر Link به گشت و گذار و ماجراجویی در سرزمین زیبای Hyrule بپردازید ، قابلیتی که در هیچکدوم از عناوین این سری وجود نداشته.

محیط این بازی پویایی بسیار بالایی داره و باعث آزادی عمل زیادی میشه . ویژگی اصلی این بازی اینه که روند گیم پلی آهسته و متمرکز روی کشف و ماجراجویی در مناطق مختلفه و میتونه لحظات هیجان انگیزی رو برای گیمرها فراهم کنه .

 

14. Legend Of Zelda :Tears Of The Kingdom

 

6 سال بعد از انتشار Breath Of The Wild بر روی نینتندو سوییچ، نینتندو با انتشار نسخه ی جدید زلدا شاهکار جدیدی رو تقدیم طرفداران این سری کرد . سازندگان از تمام ویژگی های نسخه ی قبلی الگو گرفتن و نسخه ای جاه طلبانه با جزئیات بیشتر و جهانی بزرگتر ارائه کردن و در عین حال تلاش کردن تا نقص های نسخه ی قبلی رو در این بازی اصلاح کنن . تمامی این فعالیت ها منجر به ساخت بازی ای با گیم پلی سرگرم کننده و طراحی بی نظیر شد که میشه ازش به عنوان یک الگو برای آینده ی سری Zelda استفاده کرد.

 

15. Mario + Rabbids Sparks Of Hope

 

کی فکرش رو میکرد که ترکیب این دو بازی تبدیل به یکی از هیجان انگیزترین بازی های 2022 بر روی نینتندو سوییچ بشه ؟ .سازندگان در نسخه ی Sparks Of Hope سعی کردن تا از مشکلات نسخه ی قبلی درس بگیرن و دست به بهبود گیم پلی و نبردهای بازی زدن که به الگوی خوبی برای سایر بازی های این ژانر تبدیل شد . از Mario + Rabbids Sparks Of Hope میشه به عنوان یک اثر هوشمندانه و سرگرم کننده نام برد که حضور کاراکتر های مختلف، اون رو تکمیل میکنه .

 

16.  Mario Kart 8 Deluxe

 

به راحتی میشه گفت این عنوان بهترین بازی مسابقه ای نینتندو سوییچ هست . Mario Kart 8 Deluxe درحال حاضر دارای بیش از 40 کاراکتر و 48 زمین مسابقه است که تعدادی هم از نسخه های گذشته ی این سری دست چین شدن . نسخه ی Deluxe یک سری قابلیت های جدید به همراه داره که یکی از اونها Driving Assistance هست که باعث ساده تر شدن بازی برای پلیرهای تازه کار میشه . قابلیت جدید این نسخه اضافه شدن حالت Battle Mode هست.

با وجود اینکه این بازی سال ها قبل و همزمان با انتشار نینتندو سوویچ عرضه شده اما همچنان به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های Multiplayer شناخته میشه و به تمامی صاحبان و خریداران کنسول سوییچ پیشنهاد  میکنیم که از این بازی غافل نشن و حتما اون رو تجربه کنن .

 

17.  Metroid Dread

 

بعد از حدود دو دهه وقفه دوباره شاهد بازگشت سری  Metroid بودیم که تونست توقعات طرفداران رو به خوبی برآورده کنه . استودیوی Mercury Steam وظیفه ی ساخت این بازی رو برعهده داشته که حاصل زحمات این تیم عنوانی وفادار به ریشه های خودشه که با گیم پلی روان و سرعت بالای مبارزاتش ، مهارت و تکنیک های طرفداران نینتندو سوییچ رو در رویارویی با Boss ها به چالش میکشه . در این بازی شما گزینه های زیادی برای ارتقای سلاح های خودتون دارید . این بازی به سایر سازندگان اثبات میکنه که وفاداری به ریشه ی بازی ها همیشه نتایج خوبی به همراه داره .

 

18. Metroid Prime Remastered

 

این روزها با کمتر بازی ای رو به هستیم که بعد از گذشت چند سال از عرضه همچنان جذابیت خودشون رو داشته باشن . Metroid Prime Remastered از معدود بازی هایی است که این ویژگی رو داره و بعد از 20 سال همچنان ارزش بازسازی رو داشت . به لطف بهبود و تغییر اساسی جلوه های بصری و برخی طراحی ها که توسط نینتندو مدیریت شدن، این بازی روی نینتندو سوییچ جذاب تر از همیشه به نظر میرسه و تلاش های زیادی برای افزایش سرعت گیم پلی انجام شده که علاوه بر زنده کردن حس نوستالژی طرفداران باعث جای گیری اون در بین سه بازی برتر سال 2022 هم شد.

 

19. Monster Hunter Rise

 

سری Monster Hunter سابقه ای ده ساله در پلتفرم نینتندو سوییچ داره و زمانی که امکان انتشار Monster Hunter World برای این کنسول نبود سازندگان در عوض دست به ساخت نسخه ی دیگه ای برای نینتندو سوییچ زدن که با اسم Monster Hunter Rise شناخته میشه و برای مدتی هم در انحصار این کنسول بود در ادامه تعدادی DLC هم برای اون منتشر شد . از قابلیت های این عنوان میشه به محیط و نقشه ی بزرگ ، بخش Multiplayer و تنوع بالای سلاح ها اشاره کرد که میتونید از اون ها در برابر دشمن ها که ترکیبی از هیولاهای نسخه های قبلی و برخی نمونه های جدید هستن استفاده کنید .

 

20. Octopath traveler2

 

نینتندو سوییچ به پلتفرمی محبوب برای ژانر JRPG تبدیل شده که Octopath traveler2 هم یکی از همین عناوینه . استودیوی Square Enix در ساخت این بازی از ویژگی های نسخه های قدیمی دوران SNES الگو گرفته . این بازی با توجه به روایت داستانی غیر خطی ، آزادی عمل و مبارزات استراتژیک عنوانی سرگرم کننده و چالش برانگیز رو تشکیل میده . اگر به دنبال یک بازی در سبک JRPG هستید که بر اساس نسخه های قدیمی ساخته شده باشه و ساعت ها وقتتون رو صرف اون کنید این بازی یکی از بهترین گزینه های شما برای نینتندو سوییچ است .

 

21. Pokemon Sword and Shield

 

مثل سایر بازی های پوکمون در این بازی هم شما باید از ابتدایی ترین قابلیت ها استفاده کنید و در طول بازی قدرت های بیشتری به دست بیارید و در مود های مختلف با دشمنانتون به رقابت بپردازید . با ادامه ی بازی به پوکمون های بیشتری دست پیدا می کنید که گزینه های بیشتری رو تحت اختیار شما قرار میده و میشه گفت یکی دیگه از عناوین ارزشمند این سری بر روی نینتندو سوییچ به حساب میاد .

 

22. Pokemon Legends Arceus

 

Pokemon Legends Arceus رو نه میشه به عنوان یک نسخه ی اصلی حساب کرد و نه به عنوان یک اسپین آف. گیم پلی بازی متمرکز بر روی پیدا کردن و گرفتن پوکمون هاست البته از المان های نبرد های نوبتی هم استفاده میکنه که وجه اشتراک اون با نسخه های اصلیه . مراحل اصلی بازی تو محیط های متنوعی قرار دارن و به شما حس آزادی عمل و گشت و گذار در جهان بازی رو القا میکنن.

علاوه بر این تعداد بالای مراحل فرعی محتوای زیادی رو برای بازی تامین کرده . این عنوان میتونه برای ساعت ها شمارو غرق جهان و گیم پلی خودش کنه و در حین پیدا کردن پوکمون ها وقت از دستتون در میره . طرفداران سری پوکمون نباید تجربه‌ی این بازی مهیج رو بر روی نینتندو سوییچ از دست بدن .

 

23. Prince Of Persia : The Lost Crown

 

سری محبوب Prince Of Persia این بار با عنوانی در سبک Metroidvania بازگشته که نتیجه ای شگفت انگیزبه همراه داشته . شما در این بازی کنترل شخصیتی به اسم Sargon رو در دست دارید که عضوی از گروه Immortals هست . شرایط وقتی پیچیده میشه که یکی از اعضای همین گروه با خیانت به بقیه ، اقدام به دزدیدن شاهزاده میکنه و شخصیت اصلی ما به دنبال نجات شاهزاده به سمت کوه قاف میره که ماجراهای متعددی در انتظارشه . این بازی با گیم پلی و مبارزات خارق العاده ای که داره هم بازگشتی دوباره برای این سری به شمار میره و هم عنوانی موفق در ژانر Metroidvania محسوب میشه .

 

24. Shin Megami Tennesi V

 

خط داستانی این عنوان ممکنه به اندازه ی سری Persona محبوبیت نداشته باشه اما اگر جزو طرفداران سبک JRPG با نینتندو سوییچ هستید باید اون رو تجربه کنید . Shin Megami Tennesi V که به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ منتشر شده فضای کلی این سری رو حفظ کرده و بهبود هایی در مبارزات بازی ایجاد کرده که مبتنی بر تصمیمات پلیرها است . داستان بازی روندی آهسته و کند داره اما با شخصیت ها و تصمیماتی که در طی مسیر باهاشون مواجه می شید شمارو جذب خودش میکنه .

 

25. Splatoon 3

 

برخی معتقدند که Splatoon 3 نسبت به سایر نسخه های این سری از محبوبیت کمتری برخورداره اما واقعیت اینه که همچنان میتونه گیمرهای نینتندو سوییچ رو به وجد بیاره . از ویژگی های اون میشه به جهانی رنگارنگ و سبکی اکشن اشاره کرد که علاوه بر بخش داستانی در بخش Multiplayer هم پلیرهارو به چالش میکشه ، این بخش مودهای متعددی داره که تا مدت طولانی همچنان محتوای جدید برای ارائه داره و به هیچ عنوان خسته کننده به نظر نمیرسه .

 

26. Stardew Valley

 

شما در این بازی نقش کسی رو دارید که از زندگی شهری خسته شده و به مزرعه ای که از پدربزرگش براش به جا مونده نقل مکان میکنه . در Stardew Valley با محیطی آرام و روستایی روبه روییم که پر از کاراکترهای مختلفه و فرآیند بازی روندی آهسته داره و هر چه این روند جلو تر میره شما با شخصیت های بیشتری آشنا می شید ، قابلیت ها و ابزار های جدیدی به دست میارید و از رمز و رازهای بازی آگاه می شید .

 

27. Super Mario 3D World + Bowsers Fury

 

Super Mario 3D World بدون شک یکی از بهترین بازی های Wii U بود که چند وقت قبل برای پلتفرم نینتندو سوییچ هم منتشر شد . این بازی به خوبی ویژگی های عناوین کلاسیک Mario رو با جهان 3D ترکیب میکنه و همینطور امکان تجربه ی اون به صورت چهار نفره، Super Mario 3D World رو در بین بازی های جدید Mario بسیار متفاوت میکنه . محتوای Bowsers Fury با ساختار جهان باز و مراحل فرعی و کوتاهی که داره نشون میده نینتندو همچنان ایده های جدیدی برای نوآوری دراین سری داره که درنهایت منتهی به رویارویی با ورژنی بسیار بزرگ و عصبانی از Bowser میشه .

 

28. Super Mario Bros Wonder

 

در چند سال اخیر Super Mario Bros Wonder تنها نسخه ای از این سری بوده که به صورت 2D و خارج از سری New Super Mario ساخته و بر روی نینتندو سوییچ عرضه شده . این بازی بخاطر ویژگی ها و قابلیت های جدیدی که بر روی نینتندو سوییچ داره عنوانی انقلابی به شمار میاد و تونسته به شکلی غیرقابل تصور سری Mario رو تغییر بده . امکان استفاده از قدرت ها و Power Up ها مهم ترین ویژگی این بازی هستن که هرکدوم نسبت به مراحل و محیط های مختلف تغییر میکنن .

 

29. Super Mario Odyssey

 

Super Mario Odyssey  یکی دیگه از عناوین Platformer و هیجان انگیز سری Mario برای نینتندو سوییچ هست که نسبت به سایر نسخه های 3D آزادی عمل بیشتری برای بازیکن به ارمغان میاره . گیم پلی این بازی شامل مراحل پیچیده ، مبارزه با دشمن ها و حل کردن پازل هاست .  این عنوان با اضافه شدن کلاه Mario که با اسم Hat Cappy اون رو میشناسیم قابلیت ها و حرکت های جدیدی رو تحت اختیار پلیر میزاره که میشه از اون در موقعیت های مختلف استفاده کرد .

 

30. Super Smash Bros Ultimate

 

این بازی Fighting با بیش از 80 کاراکتر و حدود 100 استیج برای مبارزه به همراه حجم محتوای بالایی که چه در بخش Single Player یا Multiplayer ارائه میکنه بدون شک لایق این هست که به عنوان بهترین بازی مبارزه ای پلتفرم نینتندو سوییچ و همینطور بهترین نسخه ی این سری شناخته بشه . کاراکترهای متفاوت و سبک متفاوت هر کدوم از اون ها میتونه شمارو ساعت ها سرگرم کنه و در این بین نکات زیادی مربوط به تاریخچه ی بازی های مختلف هم دیده میشه .

 

31. Tetris Effect Connected

 

بازی Tetris و پلتفرم نینتندو سوییچ ترکیب فوق العاده ای رو خلق میکنن پس از دیدن این عنوان پازلی کلاسیک در این لیست نباید متعجب بشید . چند سال از انتشار این بازی میگذره و این عنوان طی این زمان تونسته با جلوه های بصری زیبا ، موسیقی هیجان انگیز و سبک پازلی محبوب خودش میلیون ها پلیر رو سرگرم کنه . در این نسخه یک مود چند نفره Coop هم وجود داره که به پلیرها این امکان رو میده تا در گروه های سه نفره خودشون رو به چالش بکشن . در هر صورت چه به دنبال تجربه ی تک نفره یا Coop از این سبک بازی های پازلی هستید، Tetris Effect Connected  بهترین گزینه ی موجود در این سری هست .

 

32. Xenoblade Chronicles Trilogy

 

سه گانه ی Xenoblade از جمله سری بازی هایی است که متاسفانه به اندازه ی که لایقش بود مورد توجه قرار نگرفت . سری Xenoblade که در سبک JRPG ساخته شده عملا شاهکاری در طراحی گرافیکی ، جلوه های بصری و طراحی مراحله که هرچه از روند بازی میگذره بیشتر با اون ارتباط برقرار می کنید و مهارت بیشتری در گیم پلی اون به دست میارید . نسخه ی سوم بر روی نینتندو سوییچ این بازی طبیعتا از ویژگی های بهتری برخورداره و میتونه برای ساعت های طولانی شما رو در خودش غرق کنه و بدون شک به بهترین شکل با اون سرگرم خواهید شد .