معرفی بازی پیتزا تاور (Pizza Tower) برای نینتندو سوییچ کپی خور

معرفی بازی پیتزا تاور (Pizza Tower) برای نینتندو سوییچ کپی خور

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی بازی معروف Pizza Tower برای نینتندو سوییچ بپردازیم.

 

بدون شک یکی از محبوب‌ترین سبک ها در صنعت ویدئو گیم، بازیهای پلتفرمر (Platformer) یا همون سکوبازی بوده است. به طوری که اکثر گیمر های قدیمی و کهنه کار از بازی هایی نظیر سونیک و سوپر ماریو به عنوان بهترین بازی های دوران خود یاد می‌کنند. با شروع نسل پنجم و روی کار آمدن بازی‌های سه‌بعدی، بازی‌های شاهکار کمی در سبک پلتفرمر دو‌بعدی ساخته شده اند که بتوانند در حد و اندازه‌های بازی‌های قدیمی ظاهر شود. بازی Pizza Tower یا برج پیتزا که برای نینتندو سوییچ های کپی خور شده پورت شده است با الهام از بازیهای مشهور سبک پلتفرمر دوبعدی ساخته شده است. در ادامه به بررسی نکات مثبت و منفی این بازی روی نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) می‌پردازیم.

بازی Pizza Tower به‌دست استودیو مستقل به اسم Mc Pig طراحی و توسعه آن توسط Tour De Pizza پنج سال به طول انجامیده است.

نبرد شجاعانه آقای پپینو برای نجات پیتزا فروشی‌اش!

پیتزا تاور (Pizza Tower) یک بازی داستان محور به حساب نمی‌آید و داستان آن صرفا برای شروع بازی روایت می‌شود. بازی از آنجایی آغاز می‌شود که یک روز آقای پپینو(Peppino) صاحب پیتزا فروشی در حال ورشکستگی Peppino Pizza، با یک پیتزا شرور به اسم Pizza Face مواجه می‌شود که قصد نابود کردن پیتزا فروشی پپینا را دارد. حال آقای پپینو تصمیم می‌گیرد یک تنه به قلعه پیتزا فیس که(که در همسایگی مغازه‌اش قرار دارد) یورش برده و پس از گذر از موانع و شکست دادن افراد پیتزا فیس، مغازه خود را از نابودی نجات دهد.

معرفی بازی پیتزا تاور (Pizza Tower) برای نینتندو سوییچ کپی خور

حرکات آقای پپینو و تغییر حالت چهره او یکی از نکات مهم طراحی شخصیت او است

بازی در پنج بخش جریان دارد که در مجموع شامل بیست مرحله به نسبت کوتاه می‌شود. هر بخش با یک باس فایت سخت به اتمام می‌رسد که از بین بردن آن می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. در مجموع گیم‌پلی بازی بسته به سرعت عمل شما می‌تواند 2 تا 3 ساعت به طول بیانجامد که به نسبت بازی هایی مانند افسانه زلدا (Legend Of Zelda)، عدد پائینی به حساب می‌آید. در پایان هر مرحله بسته به سرعت به اتمام رساندن مرحله و یا تعداد از بین بردن دشمنان به شما از D تا P یک رنکینگ تعلق می‌گیرد.

 

محیط و گرافیک بازی؛ بامزه ولی کمی دلهره آور

محیط این بازی به سبک انیمیشنهای دهه نود طراحی شده و کاملا تداعی‌گر بازی‌های قدیمی نینتندو برای طرفداران نینتندو سوییچ است. طراحی کاراکترها به‌گونه‌ای است که انگار یک پسر بچه‌ خردسال مسئول طراحی آن بوده که همین موضوع موجب ایجاد شخصیت های فانتزی، عجیب و با اعضای غیر متناسب شده است. سازندگان بجای استفاده از رنگ های شاداب و روشن از رنگ های جیغ و غیر معمول برای نقشه بازی، کاراکتر ها و اشیا موجود در بازی استفاده کرده‌اند که همه این ها موجب می‌شود محیط بازی در کنار بامزه بودن کمیدلهره آور یا به اصطلاح فریکی به‌نظر برسد.

محیط بازی بسیار خلاقانه طراحی شده و ایده استفاده از تم انیمیشن های دهه نود به بهترین شکل پیاده‌سازی شده است

موسیقی و صداگذاری بازی هم کاملا با محیط بازی همخوانی دارد و شبیه به بازی های نسل چهارم است. در مراحل حساس تر که گیم‌پلی بازی سریع‌تر می‌شود، ریتم موسیقی هم تندتر میشود تا به هیجان بازی افزوده شود.



گیم‌پلی؛ نزدیک به یک شاهکار!

بازی Pizza Tower با الهام و تلفیق المان های بازی های معروف Sonic، Wario Land و Super Metroid دارای یک گیمپلی خلاقانه، پویا، سریع و بشدت اعتیاد آور است. در هر مرحله از بازی شما با چالش‌های جدید و متفاوت از هم مواجه هستید که همین موضوع از یکنواخت شدن بازی جلوگیری می‌کند. این گیم‌پلی فوق‌العاده به لطف فیزیک خوب بازی بدست آمده است. فیزیک بازی کاملا متناسب با یک بازی پلتفرمر است، انیمیشن های بازی با دقت و جزئیات بالایی طراحی شده اند، از تغییر حالت و چهره آقای پپینو گرفته تا افکت های بازی و انیمیشن ضربه زدن و ضربه خوردن بازی همگی نشان دهنده این است که مدت زمان پنج ساله برای توسعه بازی چندان بی‌مورد نبوده.

بازی Pizza Tower با تلفیق گیم‌پلی بازی‌های پلتفرمر قدیمی با پتانسیل های نسل جدید بازی‌ها، تجربه جدیدی از بازی‌های پلتفرمر دوبعدی را ارائه می‌دهد

سخن پایانی

در مجموع پیتزا تاور (Pizza Tower) ز آن دسته بازی‌هایی است که طرفداران نینتندو سوییچ عاشق آن خواهند شد زیرا شباهت بسیاری به سری بازی واریو لند دارد. این گیم از معدود آثاریست که می‌تواند یک تجربه فوق‌العاده از بازی‌های سکو‌بازی دوبعدی را در سال 2023 در ارائه دهد و می توان گفت بازی Pizza Tower برای گیمرهای قدیمی حس نوستالژی را تداعی می‌کند. از طرف دیگر گیمر های جوان‌تر با این بازی می‌توانند لذت یک بازی سکو‌بازی حرفه ای را تحربه کنند.

بازی Pizza Tower در زمان نگارش این مقاله فقط برای PC عرضه شده اما خبر خوب این است که امکان دانلود پورت غیر رسمی آن برای نینتندو سوییچ های کپی خور شده وجود دارد! همین الان می‌توانید آن را از کانال مرکز دانلود بازی نینتندو سوییچ، به صورت کاملا رایگان دانلود کنیدو آن را روی کنسول کپی‌خور خود نصب کنید.