بررسی بازی Red Dead Redemption برای نینتندو سوییچ

بررسی بازی Red Dead Redemption برای نینتندو سوییچ

در این مقاله قرار است به نکات مثبت و منفی بازی Red Dead Redemption بپردازیم و ببینیم که این گیم در سال 2023 ارزش تجربه دوباره روی نینتندو سوئیچ را دارد یا خیر.

 

بازی Red Dead Redemption قطعا یکی از بهترین آثار وسترن در طول تاریخ ویدئوگیم است. این بازی در سال 2010 برای کنسول های نسل هفتمی Xbox 360 و PlayStation 3 توسط شرکت نامدار راک استار گیمز عرضه و با استقبال فوق‌العاده‌ای از سوی گیمر ها مواجه شد. این بازی در دوران خود یک شاهکار به حساب می‌آمد به طوری که در متاکریتیک نمره 95 را از منتقدین دریافت کرد‌. بازی رد دد ردمپشن (Red Dead Redemption) به تازگی برای کنسول نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) پورت شده و دارندگان این کنسول می‌توانند این عنوان رو روی کنسول دستی خودشون تجربه کنن.

بازی Red Dead Redemption در زمان عرضه از لحاظ گرافیک و گیم‌پلی، از بازی های هم نسل خود پیش بود

منو و اجرای اولیه بازی:

در اجرای اولیه بازی، کات سین ابتدایی، داستان بازی را روایت می‌کنند و ما را نسبت به اتفاقات بازی آگاه می‌کند. در خلال همین کات سین ها، بخش آموزشی اصلی که شامل آموزش کنترل شخصیت و تیر اندازی هست را باید بگذرانید. پس از آن آموزش های فرعی هم وجود دارند که شما‌را را با قابلیت های بازی آشنا می‌کند‌.

بررسی بازی Red Dead Redemption برای نینتندو سوییچ

منو بازی با رنگ و فونت خاص خودش کاملا با فضا و محیط بازی همخوانی دارد و حس و حال غرب وحشی را منتقل می‌کند.

ماجراجویی جان مارستون در بازی رد دد:

داستان بازی در سال 1911 اتفاق می‌افتد، جایی که غرب وحشی به علت پیشرفت نیرو‌های غیر قانونی رو به زوال است و دولت مرکزی، اداره تحقیقات فدرال را مسئول رسیدگی به امور غرب وحشی کرده است. ادگار راس مامور فدرال، جان مارستون که قبلا یاغی بوده را مامور دستگیری تبهکاران غرب وحشی از قبیل داچ و بیل ویلیامسون کرده و با گروگان گرفتن خانواده جان، او را وادار به همکاری می‌کند. حال جان مارستون به غرب باز می‌گردد تا با از بین بردن خلافکاران، خانواده خود را نجات داده و به رستگاری برسد.

علاوه بر خط اصلی داستان، بازی پر از چالش ها و ماموریت های فرعی است که انجام آنها می‌تواند سرگرم کننده باشد. جدای از آنها برای ادامه بازی شما باید یک سری تعاملات با NPC ها داشته باشید تا بتوانید منابع لازم را برای پیشبرد داستان بدست بیاورید. همچنین برای خرید لباس و آیتم‌های جدید مثل اسلحه و فشنگ به پول نیاز دارید که از روش های مختلفی مثل شکار، غارت کردن و گذراندن ماموریت های بازی می‌توان پول به دست آورد. بخش مولتیپلیر بازی هم به طور کامل حذف شده که با توجه به اینکه بازی برای حدود 13 سال پیش است تصمیمی منطقی به‌نظر می‌آید.



گرافیک بازی: عینا مثل نسخه اصلی!:

از آنجایی که نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) یک کنسول تقریبا دستی به حساب می‌آید و یک سری محدودیت های سخت افزاری دارد، تصور می‌شد برای بهینه شدن بازی، گرافیک رد دد در سطح پائین‌تری از نسخه اصلی باشد. اما اصلا اینطور نیست و گرافیک بازی عینا مانند نسخه نسل هفتمی آن است و حتی بهبود هایی هم در نور پردازی داشته است. کیفیت بازی،کات سین ها، جزئیات لباس ها و چهره‌ها ممکن است در سطح بازی های امروزی نباشد اما فراموش نکنید که این بازی برای ۱۳ سال پیش است و گرافیک رد دد ردمپشن (Red Dead Redemption) کاملا راضی کننده است.

گراقیک بازی Red Dead Redemption برای طرفداران نینتندو سوئیچ قابل قبول است!

رد دد ردمپشن (Red Dead Redemption) در یک نقشه نسبتا بزرگ جریان دارد که شامل شهرها و مناطق جغرافیایی و آب و هوایی مختلف می‌شود. مانند دیگر بازی های راک‌استار این بازی نیز یک بازی جهان باز است و شما قادر خواهید بود که در سرتاسر جهان بازی به گشت‌و‌گذار، شکار،تجربه انوع بازی ها و فعالیت های سرگرم کننده بپردازید که از این نظر Red Dead Redmption  یکی از پر محتوا ترین عناوین نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) به حساب می‌آید.

 

در محیط بازی منظره های زیبایی به چشم می‌خورد که لذت گشت‌و‌گذار در بازی را دو‌چندان می‌کند.

 

فیزیک و گیم پلی‌ بازی:

همانطور که می‌دانیم بازی رد دد یک پورت از نسخه کنسولی بوده و نباید انتظار تغییراتی عظیم در گیم‌پلی را داشته باشیم. اما بدون شک یکی از نقاط قوت این بازی در زمان عرضه اولیه خود، گیم‌پلی آن بوده است. گیمپلی بازی بسیار روان و جذاب طراحی شده و می‌تواند ساعت ها شما را درگیر و غرق در خود کند. اما سیستم ایم گیری (Aiming) و کنترل دید بازیکن کمی خشک و خطی است و مقداری با بازی‌های جدید 2023 تفاوت دارد اما به مرور زمان می‌توان به گیم‌پلی بازی عادت کرد.

فیزیک Red Dead Redemption برای یک بازی نسل هفتمی فوق‌العاده و برای کنسولی مانند نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) کاملا راضی کننده است. گان‌پلی و انیمیشن کاراکتر ها، فیزیک طبیعی اسب ها و حیوانات و در کل انیمشن های بازی به خوبی طراحی شده اند و به جذاب تر شدن بازی کمک می‌کنند.

سخن پایانی

نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) ثابت کرده که پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای پورت عناوین فوق‌العاده نسل های قبل دارد و حتما در آینده شاهد عناوین پورت شده جذابی بر روی نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) خواهیم بود تا این دستگاه قابل حمل بیش از پیش نزد گیمرها به محبوبیتش اضافه کند. Red Dead Redemption را هم اکنون می توانید از مرکز دانلود بازی نینتندو سوییچ دانلود کنید و به راحتی آن را به روی نینتندو سوییچ کپی خور شده تان نصب کنید.