بررسی بازی Alan Wake Remastered روی نینتندو سوییچ

بررسی بازی Alan Wake Remastered روی نینتندو سوییچ

با بررسی بازی Alan Wake: Remastered نسخه نینتندو سوییچ همراه مایتندو باشید

 

بازی‌های دلهره آور همیشه یکی از محبوب‌ترین سبک‌های بازی‌های ویدئویی بودند. اکثر گیمر‌ها این سبک رو با سری بازی‌های Resident Evil می‌شناسند اما تمامی ژانر ترس و وحشت در صنعت ویدئو گیم به این سری بازی ختم شده اند؟! اینجاست که Alan Wake وارد ماجرا می شود! بازی Alan Wake برای اولین بار در سال 2010 برای کنسول Xbox 360 عرضه شد. این بازی یکی از بهترین‌های سال 2010 بود و همواره با نظرات و نقد های مثبتی همراه بود.  بازی Alan Wake هیچگاه برای کنسول PlayStation 3 عرضه نشد اما اکنون و پس از گذشت 11 سال سازنده بازی یعنی استودیو رمدی، یک نسخه باز‌سازی شده از بازی را با نام Alan Wake Remastred برای کنسول های نسل هشتم و نهم از جمله نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) عرضه کرد. در این مقاله به بررسی بازی می‌پردازیم و نسخه ریمستر را با نسخه اصلی مقایسه می‌کنیم…

بازی Alan Wake توانست امتیاز 83 را از متاکریتیک دریافت کند

 

داستان بازی Alan Wake Remastered

داستان بازی Alan Wake Remastered درباره فردی به نام Alan Wake است که نویسنده چندین کتاب پر فروش ترسناک و دلهره‌آور است. اما این نویسنده پس از مدتی درگیر کابوس‌های شبانه می‌شود به طوری که توان نوشتن را از او ‌می‌گیرند. به همین دلیل الن و همسرش برای استراحت و رهایی از این اوضاع به شهر Bright Falls سفر می‌کنند. اما طی این سفر شرایط مطابق انتظار پیش نمی‌رود و همسر الن توسط گروهی گروگان گرفته می‌شود.  این گروه در ازای آزادی همسر الن از او می‌خواهند که کتابی که دو سال پیش آنرا به دلیل مشکلات خود نیمه تمام گذاشته را تکمیل کند و به آنها تحویل دهد . و این شروع ماجراجویی الن در تاریکی است.

بررسی بازی Alan Wake Remastered روی نینتندو سوییچ

بازی Alan Wake Remastered شامل 6 اپیزود از بازی اصلی و 2 اپیزود DLC است و برای به اتمام رساندن آن به حدود 11 ساعت زمان نیاز دارید که شاید چندان طولانی نباشد اما در عوض در تمام دقایق بازی اتفاقات حول محور داستان بازی است و به پیشروی آن کمک می‌کند. از طرفی اگر به برخی از بازی های نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) نگاهی بیاندازیم، الن ویک ریمستر تقریبا یک بازی طولانی به حساب می‌آید.

 

گرافیک و موسیقی بازی Alan Wake Remastered

گرافیک بازی Alan Wake Remaster بیشترین تغییرات رو نسبت به نسخه اصلی داشته است. از آنجایی که نور یکی از مهم‌ترین المان های گیم‌پلی بازی به حساب می‌آید، سازندگان تصمیم گرفتند نور‌پردازی بازی را بازنگری کنند. به همین دلیل نور پردازی بازی فوق‌العاده است و همه چیز از نور چراغ‌قوه و فلر گرفته تا منابع نوری به شدت خیره کننده به نظر می‌آید. طراحی محیط هم شامل تغییرات و بهبود‌های جزئی شده که موجب می‌شود حس گشت و گذار توی محیط‌های دلهره آور و تاریک مثل جنگل، کوهستان و یا معدن الوار به خوبی به بازیکن منتقل شود. اما با همه این تفاصیر بازی اصلا شبیه به بازی‌های نسل نهم (یا حتی هشتم) نیست و انتظار ما از یک ریمستر چیزی بیشتر از این بود.

بازی Alan Wake Remastered روی نینتندو سوییچ در حالت داک با رزولوشن 1080p و در حالت دستی با رزولوشن 720p اجرا می‌شود و نرخ فریم در هر دو حالت روی 30fps قفل است.

کارگردان بازی Alan Wake آقای Sam Lake به موسیقی دید ویژه‌ای دارد و همیشه در آثار خود از موسیقی متن‌ فوق‌العاده و خاص بهره می‌برد. بازی Alan Wake هم از این قائده مستثنا نبوده و شامل موسیقی متن‌های فوق‌العاده ای است که به باورپذیری داستان کمک می‌کند. موسیقی و صداگذاری نسخه اصلی بازی آنقدر خوب بود که سازندگان تصمیم گرفتند در نسخه ریمستر در آن تغییری ایجاد نکنند و انصافا نمی‌توان حتی پس از گذشت 13 سال از انتشار بازی به موسیقی یا صداگذاری ها و صدای شخصیت‌های بازی ایرادی گرفت.

همچنین بخوانید: بررسی بازی Red Dead Redmeption

فیزیک و گیم‌پلی بازی

بازی Alan Wake Remastered به اندازه بازی‌های رزیدنت ایول از المان های شوتر سوم شخص بهره نمی‌برد. تنوع اسلحه‌ها در این بازی پایین است و تنها چند مدل اسلحه سبک برای دفاع از خود در بازی قرار گرفته است. دشمنان شما از جنس تاریکی هستند و برای نابود کردن آن‌ها فقط کافیست نور چراغ‌قوه را روی آنها بگیرید و با اسلحه به آنها شلیک کنید.  البته در طول بازی‌ چالش‌های زیادی وجود دارد که از یکنواخت شدن گیم‌پلی جلوگیری می‌کند ولی در کل گیم‌پلی Alan Wake Remaster تفاوتی چندانی با نسخه اصلی بازی ندارد گیم‌پلی آن پس از گذشت 13 سال نسبت به بازی‌های جدید در سطح پائین‌تری قرار دارد.

بازی Alan Wake Remastered برای Joycon های نینتندو سوییچ بهینه شده و تجربه سرگرم کننده‌ای از این بازی را در اختیار دارندگان این کنسول قرار می‌دهد.

 

سخن پایانی

بازی Alan Wake Remastered بیشتر شبیه به یک پورت از بازی اصلی است تا یک باز‌سازی زیرا که بیشتر بخش‌های‌ آن دست‌نخورده باقی مانده است و باقی آن‌هم دست‌خوش تغییرات و بهبود‌های جزئی شده. شاید تجربه این بازی برای کنسول‌های نسل نهمی چندان منطقی به‌نظر نرسد اما این بازی برای کنسول نینتندو سوییچ کاملا راضی کننده است و دارندگان این کنسول دستی می‌توانند از داستان و گرافیک هنری و بصری آن در کنسولی که معمولاً آثار این چنینی زیادی ندارد لذت ببرند. بازی Alan Wake Remastered با حجم 13 گیگابایت هم‌اکنون در مرکز دانلود بازی مایتندو آماده دانلود است که دارندگان کنسول‌ نینتندو سوییچ کپی‌خور می‌توانند به‌صورت رایگان آن‌ را دانلود و نصب کنند.