ریمیک موفق بازی Super Mario RPG

ریمیک موفق بازی Super Mario RPG

قصد داریم تا درباره موفقیت عنوان Super Mario RPG صحبت کنیم.

 

این عنوان که مدتی قبل عرضه شد و با توجه به وفاداری ای که به نسخه ی اصلی داشته باعث ایجاد هیجان و شور و شوقی وصف نشدنی بین طرفداران قدیمی این بازی محبوب شده . Jason Fanelli یکی از فعالان رسانه ی Gamestop که جزو همین طرفدارن محسوب میشه به این بازی پرداخته :

”  Super Mario RPG :Legend Of The Seven Stars بدون شک جزو بازی های موردعلاقه ی منه و حدود ده ساله که حداقل یکبار در سال از اول اون رو تجربه میکنم و بخاطر همین با سیستم مبارزات و کاراکترهای این بازی آشنایی کامل دارم . یکی از قابلیت هایی که این بازی برای اولین بار در اختیار گیمرها قرار داد دسترسی بیشتر به جهان و محیط های مختلف سری Mario بود و پلیرها این امکان رو داشتن که به جای پریدن از روی دشمن ها توی محیط های دو بعدی به شهرها و منطقه های مختلف برن و از نزدیک با شخصیت هایی که تو این مناطق بازی زندگی میکنن ارتباط برقرار کنن .”

” در 21 ژوئن امسال نینتندو بالاخره از بازی ای رونمایی کرد که شخصا 27 سال انتظارش رو می کشیدم .  Super Mario RPG برگشته بود ، کاملا هم بازسازی شده بود . تو ریمیک این بازی با جلوه های بصری بهبود یافته و موسیقی جدید که توسط آهنگ ساز نسخه ی اصلی ساخته شده بود روبه رو هستیم . وقتی برای اولین بار این خبر رو شنیدم چیزی نمونده بود که از خوشحالی بال در بیارم ولی یه حس ناگهانی هم بهم دست داد و با خودم گفتم یعنی امکانش وجود داره که نسخه ی ریمیک از بازی اصلی فاصله بگیره ؟ ”

” یکی از جذابیت های اصلی این بازی بامزه بودن کاراکترها و درکل اتفاقات جذاب داستانه . مثل مواقعی که Mario با پانتومیم شروع به تعریف اتفاقات میکنه . یا شکل و حالت عجیب و خنده داری که دشمن ها و Boss ها داخل بازی دارن مثل مرحله ای که Mario و همراهانش به جنگ یک کیک چند طبقه میرن . ”

 

بررسی بیشتر مکانیزم‌های Super mario RPG

” اوایل بازی همه چی مثل قبل به نظر می رسید ، صداگذاری و غرش های Bowser و حتی حرکات Mario هم مثل نسخه ی اصلی بود تنها چیزی که تو بخش اول بازی متفاوت به نظر می رسید تغییر اسم کاراکتر Mack به Claymorton بود که میشه گفت انتخاب خوبی بوده . وقتی روند بازی بیشتر جلو رفت متوجه یک تغییر دیگه هم شدم که مربوط به Cutscene هایی بود که موقع Level Up شدن کاراکتر نشون داده می شدن و از شکل ساده ی قبل تبدیل شده بود به جشن و شادی چند نفره ی کاراکترها که ابدا تغییر بدی نبود و خیلی هم هیجان انگیز بود ”

” بعد از بررسی بیشتر متوجه شدم که این Remake با وفاداری کامل نسبت به نسخه ی Original ساخته شده و استودیو ArtePiazza به ویژگی های مهم و دلایل محبوبیت این بازی توجه زیادی داشته و کاملا نسبت به توقعات طرفدراها آگاه بوده . همین باعث شده بود که تیم سازنده ها با تسلط کامل تغییراتی تو بازی اعمال کنن که حتی باعث ارتباط بیشتر گیمرها با کاراکترها بشه ، که مثال دقیق اون جشن و رقصیدن شخصیت های مختلف بخاطر پیشرفت و Level Up شدن یکی دیگه از اون هاست . با دیدن توانمندی و تعهدی که سازندگان در استودیو ArtePizza دارن خیلی جالب میشه اگه ساخت نسخه ای جدید از این سری به این تیم سپرده بشه ! ”