آیا Cartridge های رنگی دوباره بازخواهند گشت؟

آیا Cartridge های رنگی دوباره بازخواهند گشت؟

آیا برای بازی های کنسول Switch 2 از Cartridge های رنگی استفاده خواهد شد ؟

sony و nintendo

این روزها در صنعت گیم با هدف کاهش هزینه ها و همینطور کاهش تولید پلاستیک شاهد عرضه ی اکثر بازی ها به شکل دیجیتالی هستیم که روز به روز با استقبال تعداد بیشتری از سازنده های بازی روبه رو میشه . تعداد زیادی از فروشگاه های آنلاین هم به شکل دیجیتالی اقدام به انتشار بازی ها میکنن .

دنیا در حال تغییره اما همچنان گروهی از گیمرها هستن که تمایل بیشتری به دوران ساده ی گذشته دارن . دورانی که همه ی بازی ها در فروشگاه ها و به صورت فیزیکی منتشر می شدن و لمس Cartridge های رنگارنگ بازی ها حس هیجان و شادی وصف نشدنی ای در اونها ایجاد می کرد .

” این روزها برای اینکه به نسخه ی فیزیکی بازی موردعلاقمون دست پیدا کنیم معمولا باید تا یکسال صبر کنیم و حتی بعد از عرضه ی نسخه ی فیزیکی هم با یک Cartridge  خاکستری و بد رنگ مواجه می شیم . البته همچنان طرح و عکس بازی روی این Cartridge ها وجود دارن که جذابیت خاص خودشون رو دارن اما دیگه خبری از Cartridge های رنگی نیست .”

درحال حاضر در نزدیکی سالگرد 20 سالگی عناوین Pokemon FireRed  و  LeafGreen قرار داریم ، بازی هایی که جزو برترین نسخه های این سری به حساب میان و ایده ی Cartridge های رنگی برای اولین بار در نسخه های فیزیکی اون ها استفاده شد .

 

این رنگ بندی Cartridge ها فقط محدود به کنسول Game Boy Advance نبود و از این دوران به بعد در نسخه های فیزیکی عناوین نینتندو شاهد ترکیب رنگ های جذاب و خاصی بودیم .برای مثال بسیاری از عناوین سری Zelda  مثل نسخه های Majoras Mask  یا  Ocarina Of Time ، Cartridge  طلایی رنگ داشتن یا بازی Kirbys Adventures با توجه به رنگ خود کاراکتر صورتی بود . تمامی این موارد باعث میشد که پلیرها به راحتی اون هارو از بین سایر بازی ها تشخیص بدن و ارتباط و احساس خوبی نسبت به بازی داشته باشن تا حدی که تا به امروز برای اونها به یاد ماندنی هستن .

بعدها Cartridge های جدیدی به بازار اومدن که شفاف بودن و میشد اجزای داخلی اون هارو دید . معمولا زمانی که یک Cartridge روی کنسولی اجرا نمیشد پلیرها اون رو خارج میکردن ، داخلش فوت میکردن و به شکل معجزه آسایی مشکل حل می شد . اما وقتی اون Cartridge شفاف بود و می شد اجزای داخلش رو دید موضوع کاملا فرق میکرد و این حس به پلیرها دست میداد که به عنوان یک مهندس فناوری درحال تعمیر یک ابرکامپیوتر هستن ! .

تمام این تنوع ها از دوران کنسول DS تمام شد و بازی های رنگارنگ جای خودشون رو به قاب ها و Cartridgeهای خاکستری رنگ دادن!

تمام این تنوع ها از دوران کنسول DS تمام شد و بازی های رنگارنگ جای خودشون رو به قاب ها و Cartridge های خاکستری رنگ دادن که این اتفاق تا به امروز هم ادامه داره . البته بازی های کنسول 3DS تا حدی رنگ روشن تری داشتن اما به هرصورت تنوعی بین بازی ها ایجاد نمی کرد .

 

در طی هفت سال گذشته این سبک در طراحی Cartridge های عناوین کنسول نینتندو سوییچ هم ادامه داشته . البته Cartridge های این کنسول تا حد زیادی کوچک شدن اما این مانعی برای ایجاد تنوع و جذاب تر کردن ظاهر اون ها نیست . تمامی شواهد خبر از معرفی کنسول جدید نینتندو در سال 2024 میدن و کنسول های جدید نینتندو معمولا با طراحی جدید Cartridge ها همراه هستن که یک موقعیت عالی برای بازگرداندن سبک Cartridge های قدیمی است .

هرچه جلوتر میریم شاهد نسخه های Deluxe ، Gold ، و یا Ultimate از بازی ها هستیم و استفاده از رنگ های مختلف در نسخه های فیزیکی این بازی ها باعث ایجاد تفاوت و مشخص شدن تفاوت بین نمونه های گوناگون عناوین میشه . البته توقع نمی ره که تمامی نسخه های بازی ها با این ظاهر عرضه بشن اما برای مثال دیدن نسخه ریمستر بازی Zelda: Breath Of The Wild که با Cartridge طلایی رنگ عرضه بشه قطعا هیجان انگیزه . به هرحال تمام تصمیمات با خود شرکت نینتندو هست و باید دید که در نسل بعدی کنسول های این شرکت شاهد چه سوپرایزهایی خواهیم بود .