تمام چیزهایی که از نینتندو سوییچ ۲ می دانیم

تمام چیزهایی که از نینتندو سوییچ ۲ می دانیم

تمام چیزهایی که از نینتندو سوییچ 2 می دانیم

نینتندو سوییچ 2

 

در طی چند ماه گذشته اخبار و شایعات گوناگونی درباره ی نینتندو سوییچ 2 و یا بهتره بگیم کنسول بعدی نینتندو منتشر شده . ما در این مقاله قصد داریم از اطلاعاتی تا به حال منتشر شده استفاده کنیم و ویژگی های این کنسول رو در بخش های مختلف بررسی کنیم .

 

گرافیک

 

یکی از قابلیت هایی که شایعات و جنجال زیادی مربوط به اون وجود داره امکان پشتیبانی از کیفیت 4K در نینتندو سوییچ 2 هست که به نظر میرسه نینتندو راه حلی برای برآورده کردن انتظارات طرفداران در این زمینه پیدا کرده . شرکت نینتندو معمولا در ساخت کنسول ها همراه با فراهم کردن قابلیت ها و ویژگی های مناسب سعی میکنه دستگاه هارو هم با قیمت مناسبی عرضه کنه پس کنسول ها نباید هزینه ی ساخت بالایی داشته باشن.

در چنین شرایطی احتمال میره که نینتندو به سراغ تکنولوژی DLSS بره . طریقه ی کار این تکنولوژی به این شکله که در ابتدا ما تصویری با وضوح 1080p داریم که DLSS با کمک هوش مصنوعی کیفیت تصویر رو تا حد قابل قبولی افزایش میده . استفاده از این روش باعث بهره وری بهتر از باتری دستگاه هم میشه.

این قابلیت توسط شرکت Nvidia ساخته شده که مسئولیت ساخت چیپست های  نینتندو سوییچ رو هم بر عهده داشت و با توجه به فروش فوق العاده ی این کنسول احتمال همکاری این دو شرکت برای تامین قطعات سخت افزاری سوییچ 2 هم بسیار بالاست حتی احتمال استفاده ی بیشتر از هوش مصنوعی هم وجود داره. علاوه بر این ها گفته میشه که کنسول بعدی نینتندو به صورت کامل از تمامی عناوین نینتندو سوییچ پشتیبانی میکنه و همین قابلیت DLSS میتونه باعث فراهم کردن تجربه ی بهتری از این بازی ها بشه .

 

تاریخ انتشار

 

براساس آماری که از شرکت های تولید کننده ی قطعات سخت افزاری به دست اومده ، یک شرکت چینی درحال آماده سازی تعداد زیادی از قطعات برای یک شرکت سازنده ی کنسول های بازیِ ژاپنی است که به احتمال زیاد به نینتندو اشاره داره  و با توجه به تاریخ تحویل این قطعات میشه حدس زد که در اوایل سال 2025 شاهد رونمایی از سوییچ 2 خواهیم بود که بدون شک در مراسمی با شکوه معرفی خواهد شد .

 

قدرت سخت افزاری

 

نینتندو در مراسم Gamescom ملاقاتی خصوصی با سازندگان بازی های مختلف داشته و گفته میشه که در این دیدار از یک نمونه اولیه‌ی سوییچ 2 استفاده شده که توان اجرای عنوان Legend Of Zelda : Breath Of The Wild در حالت 60 فریم 4k و همینطور بدون لودینگ رو داشته . شایعه شده که برای نشون دادن دقیق تر قدرت این کنسول از دموی Matrix هم استفاده شده . عنوانی که پیش تر SONY برای نمایش قدرت PS5 ازش استفاده کرده بود . خبرهایی هم از به کارگیری تکنولوژی Ray Tracing در این کنسول به گوش میرسه که فوق العادس .

 

طراحی ظاهری نینتندو سوییچ 2

 

در  بسیاری از عناوینی که به تازگی منتشر شدن به شکلی عجیب از رنگ هایی خاص برای اشاره به دکمه های Joy-Conها استفاده شده که توجه های زیادی رو به خودش جلب کرده و به نظر میرسه این تغییر در بازی های مختلف ، اشاره به طراحی دکمه های سوییچ 2 داره .

تعدادی از صاحبان نینتندو سوییچ در حال حاضر انتقادهایی نسبت به برخی ویژگی های این کنسول دارن و توقع میره که در کنسول نسل جدید نینتندو (نینتندو سوییچ 2) شاهد تغییر و بهبود این ویژگی ها باشیم . یکی از این بخش ها که نیاز به تغییرات داره طراحی دکمه های Dpad و Trigger های Joy-Con ها هستن که پتانسیل بسیار بالایی دارن.

نینتندو میتونه در سوییچ 2 از تکنولوژی Adaptive Trigger هم استفاده کنه . این تکنولوژی باعث میشه هنگام استفاده از سلاح های مختلف در بازی ها میزان نیروی کمتر و یا بیشتری برای فشار دادن Triggerها نیاز باشه. علاوه بر این ها قابلیت IR Scanner در این کنسول کاملا بیهوده به نظر میرسه و ممکنه ایده بدی نباشه که کاملا اون رو با اسپیکرهای بزرگتر جایگزین کنیم و یا حتی یک میکروفون به بدنه ی دستگاه اضافه کنیم .

 

ویژگی‌های نرم‌افزاری

 

نینتندو رسما اعلام کرده که قصد داره در پشتیبانی آنلاین از کنسول ها سرمایه‌گذاری بزرگی انجام بده و همینطور اتصال بین دو نسل از کنسول ها رو ممکن کنه . بیانیه ی نینتندو به این معنیه که در صورتی که در یک حساب کاربری روی نینتندو سوییچ بازی ای رو خریداری کردید دیگه نیاز به خرید دوباره اون برای کنسول بعدی نیست و حتی نیازی به ساخت اکانت و حساب کاربری جدید برای هر کنسول وجود نداره.

نینتندو میتونه قابلیت های برنامه ی Nintendo Switch Online رو هم ارتقا بده علاوه بر بهبود چت صوتی ، امکان خرید و دانلود بازی ها از روی این برنامه رو ممکن کنه .

 

اسم

 

حدس و گمان های زیادی درباره ی اسم این کنسول وجود داره و معمولا موقع صحبت درباره ی اون از نام سوییچ 2 استفاده میکنن ولی طبق سابقه ای که نینتندو در نام گذاری کنسول های خودش داره انتخاب این اسم بعید به نظر میرسه و بین اسامی ای که تا به حال مورد بررسی قرار گرفتن Super Nintendo Switch بهترین گزینه به شمار میره .

 

Dock

 

هر یک از کنسول های نینتندو به نوعی یک ویژگی و ابزار منحصر به فرد خودشون رو داشتن .کنسول Wii ،کنترلر Wii ریموت رو داشت، سوییچ همزمان یک کنسول دستی و خانگی بود، Wii u هم قلم مخصوص خودش رو داشت .

پایه ی Dock امکان تغییر زیادی داره و فضای خالی زیادی روی اون دیده میشه . نینتندو میتونه از این فرصت استفاده کنه و قابلیت های جدیدی به اون اضافه کنه چطوره که برای کنسول بعدی در بخش Dock نوآوری بزرگی ایجاد بشه و شاهد رونمایی از یک Dock وایرلس باشیم و همزمان این امکان رو به پلیرها بده که از خود کنسول به عنوان صفحه نمایش دوم استفاده کنن .

طرفدارهای نینتندو به دو دسته تقسیم میشن . افرادی که به تجربه ی حداقلی بازی ها در شرایط معمولی راضی هستن و گروهی از گیمرها که میخوان نهایت لذت رو از کنسول خودشون ببرن و حاضرن برای اینکار پول بیشتری پرداخت کنن . بخاطر همین انتظار میره که دو نسخه ی معمولی و پرو از سوییچ 2 منتشر بشه.

در مجموع میتونیم از کنسول جدید نینتندو (نینتندو سوییچ 2) توقع ظاهر و سخت افزار و همینطور کلی قابلیت جدید رو داشته باشیم و مشتاقانه منتظر معرفی این شاهکار نینتندو هستیم لازم به ذکره که شما می تونید در زمان انتشار این کنسول در فروشگاه مایتندو (Mytendo) اقدام به خرید این کنسول بفرمایید و از خدمات مربوط به اون بهره‌مند بشید.