کدام نسخه از زلدا برای ساخت لایواکشن مناسب تر هست؟

کدام نسخه از زلدا برای ساخت لایواکشن مناسب تر هست؟

در این مقاله به بررسی احتمالاتی که برای فیلم لایو اکشن زلدا، فرنچایز محبوب و قدیمی نینتندو، ممکن است رخ دهد پرداخته‌ایم.

مقدمه‌ای بر لایو اکشن زلدا

همونطور که می‌دونید Nintendo و Sony در حال ساخت لایواکشن زلدا هستند و عدم انتشار جزئیات زیاد درمورد این فیلم باعث حدس و گمان ، و سوال های زیادی از طرف طرفداران این سری شده . سوال هایی مثل چه کسی نقش Link  رو بازی میکنه ؟ توی این فیلم Link  صحبت میکنه ؟ اصلا چرا یک لایواکشن؟

اما مهم ترین سوال اینه که از بین تمامی نسخه های مجموعه ی Zelda  این لایواکشن براساس کدوم نسخه ساخته میشه ؟

بعد از موفقیت بزرگ انیمیشن Supermario انتظار میرفت که نینتندو سراغ ساخت اقتباس سینمایی دیگه ای براساس سایرIPهای محبوبش بره . هرچند درمورد انیمیشن Supermario باید گفت که تمرکز سازنده ها بیشتر روی پویایی انیمیشن و طراحی کاراکترها بود که نقاط قوت و جذابیت اصلی این عنوان به همین موضوعات هست و همونطور که انتظار میرفت با یک داستان ساده و معمولی از ماجراجویی های Mario  رو به رو بودیم .

اما درمورد Zelda شرایط بسیار متفاوته ، چون همه ی طرفدارها این مجموعه رو با داستان پیچیده ، کاراکترهای جذاب و همینطور ماجراجویی های بزرگ میشناسن ، و Link به عنوان قهرمان Hyrule همراه با Zelda به مبارزه با شخصیت منفی داستان به نام Ganondorf میپردازه . باید به این موضوع هم اشاره کرد که خط های زمانی نسخه های مختلف این سری به شدت پیچیده است و تا حدی که میشه از هر خط زمانی یه سریال ساخت . البته Nintendo قالب لایواکشن رو انتخاب کرده که جذابیت خاص خودش رو داره و همه منتظر انتشار جزئیات بیشتری از این پروژه هستن .

روزی روزگاری ، در جنگل های Hyrule …


لایو اکشن زلدا

خب بالاخره براساس کدوم نسخه باید این لایواکشن رو ساخت ؟ اگه این سوال رو از طرفدارهای پر و پا قرص زلدا بپرسید ، قطعا میگن Ocarina of time
این نسخه به عنوان یکی از بهترین بازی های زلدا به حساب میاد و Cutscene های جذاب ، نوآوری در گیم پلی و وفاداری به نسخه های اصلی باعث میشه که به عنوان یکی از به یادماندنی ترین بازی ها ازش یاد بشه و بین طرفدارها محبوبیت زیادی داشته باشه. علاوه بر اینها Ocarina of time روی بخش های ابتدایی و ریشه ی داستان Hyrule  تمرکز داره و میشه گفت نبرد طولانی و پیچیده ی Zelda  از این نسخه شروع میشه و به خوبی نبرد بین خیر وشر رو نشون میده ، که میتونه باعث بشه مخاطب های جدید ارتباط خوبی با داستان برقرار کنن .

بعلاوه ی اینها داستانی مبتنی بر سفر و جابه جایی در زمان و ترکیب دو نسخه ی جوان و بالغ از کاراکتر Link اون هم تو دوران امروز که بحث ها و سناریو های مربوط به Multiverse  بین مخاطب های سینما محبوبیت زیادی دارن میتونه جذابیت شدیدی داشته باشه ، البته به شرطی که کارگردانی و روایت داستان با دقت زیادی انجام بشه و بتونن به خوبی نکات داستان رو نمایش بدن.

 

تو خود نوری You are the light

( بررسی همه ی گزینه ها )

با وجود اینکه Ocarina of time  گزینه ی فوق العاده ای به نظر میرسه ولی هرچی بیشتر گزینه هارو بررسی میکنیم به جواب های بیشتری میرسیم ، بعضی ها فکر میکنن که این لایواکشن براساس Breath of the wild ساخته میشه، یکی از نسخه های جدید بازی که نینتندو تونست با استفاده ازش مجموعه ی زلدا رو متحول کنه وسعی کرد تا نسل جدید گیمرهارو به سمت اون بکشونه که تو این زمینه به شکل فوق العاده ای موفق بوده .

هرچند روند داستانی غیر خطی این نسخه ممکنه چالش هایی برای کارگردانی و روایت داستان داشته باشه اما موضوعات و داستان های مربوط به Four champions  و شرور معروف داستان Ganon به اندازه ی کافی محتوا ایجاد میکنن .


لایو اکشن زلدا

در حقیقت میشه گفت همه ی عناوین محبوب دیگه ی این مجموعه  مثل Majoras mask  و Twilight princess هم میتونن منابع خوبی برای الهام داستان باشن ، اما روایت و تمرکز روی چندین وجه از داستان میتونه چالش برانگیز باشه و نتیجه ی مطلوبی ازش به دست نیاد .
ممکنه این موضوع چندان برای طرفداران زلدا خوشحال کننده نباشه ولی بخاطر این چالش ها احتمال میره که نینتندو تمایل بیشتری به روایت یکی از داستان های اصلی زلدا داشته باشه . البته اگه به انیمیشن Supermario  دقت کنیم ، میبینیم که براساس نسخه ی خاصی از بازی ها ساخته نشده و ترکیبی از عنوان های مختلفه و احتمال داره نینتندو از همین روش استفاده کنه و از المان های نسخه های مختلف بازی کمک بگیره ، یا حتی از روش جدیدی برای روایت داستان و معرفی قهرمان Hyrule  رونمایی کنه .

با توجه به محبوبیت زیاد و علاقه ی شدید طرفدارها به داستان سری بازی های زلدا ، این روش ممکنه ناامید کننده به نظر بیاد و اگه بخوایم واقع بین باشیم همگی بارها شاهد ساخت فیلم بر اساس بازی ها بودیم که بخاطر تغییر داستان و نوآوری فیلمساز ها به شکست های فاجعه باری ختم شدن . نباید هم فراموش کنیم که Avi arad به عنوان یکی از تهیه کننده های این لایواکشن انتخاب شده ، شخصی که باوجود سابقه ی طولانی در سینما شکست های بزرگی هم توی کارنامش دیده میشه . از کارهای اون میشه به فیلم های Ghost in the shell  ،uncharted  و تهیه کنندگی فیلم های کمپانی Marvel  اشاره کرد .

البته نقش نظارت و حساسیت نینتندو روی فرآیند تولید رو نباید دست کم گرفت ، همونطور که در تولید Supermario تغییراتی روی داستان و شخصیت هایی مثل Peach  و Bowser ایجاد شد اما درنهایت جذابیت و المان های اصلی انیمیشن حفظ شد و مخاطب میتونست بخاطر سرگرم کننده بودن و Easter egg های مختلفی که از بازی گرفته شدن با فیلم ارتباط بگیره و تجربه ی لذت بخشی ازش داشته باشه

این یک افسانس که توسط مردم گفته میشه  …


لایو اکشن زلدا

سخن پایانی

درمجموع به نظر میاد نینتندو قصد داره تغییرات و نوآوری هایی توی این اقتباس سینمایی ایجاد کنه تا بتونه محتوایی مناسب برای جذب مخاطب های جدید داشته باشه و ممکنه مسیر متفاوتی نسبت به بازی های این مجموعه در پیش بگیره ، اما مطمئنیم همزمان ویژگی های اصلی و المان های اصلی زلدا تو فرآیند تولید حفظ میشه تا طرفداران هم تجربه ی سرگرم کننده و لذت بخشی از این لایواکشن داشته باشن . چیزی که ما از نینتندو انتظار داریم اینه که ویژگی های دوست داشتنی سری زلدا مثل محیط های شاداب و پویا ، شخصیت پردازی جذاب ، ماجراجویی های خطرناک و مهم تر ازهمه استقامت و امید قهرمان اصلی حفظ بشه.

این نکته رو نباید نادیده نگیریم که ممکنه نینتندو از این لایواکشن برای انتشار نسخه ی جدید بازی زلدا استفاده کنه ، دقیقا همون کاری که برای supermario انجام داد.