کدام نوع نینتندو ۳DS را باید بخریم؟

کدام نوع نینتندو ۳DS را باید بخریم؟

در این مقاله قصد داریم تا به انواع مدل های نینتندو 3DS بپردازیم و ببینیم که کدام یک برای خرید مناسب تر است؟

نینتندو 3DS را شاید بتوان به عنوان یکی از کامل ترین کنسول های دستی تاریخ ویدئو گیم دانست. در کنار داشتن 2 صفحه نمایش، تاچ اسکرین، استایلوس (Stylus) و دوربین اجرای بازی های مشهور نینتندو به صورت سه بعدی (3D) آن هم بدون عینک! بدون شک پدیده است که تنها در نینتندو 3DS اتفاق می افتد. حال قصد داریم تا در سال 2023 به بررسی انواع مدل های این کنسول بپردازیم و مزایا و معایب هر نوع را بسنجیم:

کمیاب ترین نوع خانواده : New 2DS XL

تفاوت بزرگ 2DS ها با 3DS ها نداشتن قابلیت 3D است. البته در نسلی قبلی 2DS شاهد از بین رفتن قابلیت تاشوی کنسول بودیم ولی در NEW 2DS XL تقریبا تفاوتی دیگر جز 3D با 3DS یافت نمی شود. جمله قبل به نظر گیج کننده می آید ولی به زبان خلاصه NEW 2DS XL همان NEW 3DS XL است منتها بدون قابلیت 3D! وقتی به زمان عرضه کنسول نگاه کنیم (بعد از نینتندو سوییچ ) متوجه می شویم که هدف نینتندو از عرضه NEW 2DS XL تنها این بوده که باقی مانده انبار خود را به نحوی به فروش برساند و خب البته، تجربه نینتندو 3DS را به شکل به صرفه تری به ارائه بگذارد. منتها زمانی که در 2023 قصد خرید این کنسول را داشته باشید به دلیل کمیابی آن با قیمت های نجومی مواجه خواهید شد و خب از خیر آن می گذرید!


کدام نوع نینتندو 3DS را باید بخریم؟

اقتصادی ترین نوع خانواده : 3DS (اورجینال)

مدل های لانچی نینتندو 3DS که بعضا با نام نینتندو 3DS اورجینال نیز شناخته می شوند، رایج ترین نوع از خانواده 3DS در ایران هستند. بعضی از گیمر ها علاقه شدید نسبت به این کنسول های لانچی دارند. تراکم پیکسل بیشتر صفحه نمایش آن نسبت به مدل های XL و جمع و جور بودن آن از دلایل اصلی محبوبیت این کنسول ها می باشند. البته که نینتندو 3DS با عناوین شاهکاری که دارد شما را مجذوب خود می کند، نینتندو 3DS های لانچی می توانند با کمترین هزینه شما را وارد این دنیا کنند.



بهترین نوع خانواده : NEW 3DS XL

نیو (NEW) نینتندو 3DS XL و نیو (NEW) نینتندو 3DS تکامل یافته ترین و برترین های خانواده هستند. سخت افزاری بهینه شده، قابلیت سه بعدی ارتقا یافته و ارگونومی بهتر برای بازی کردن از جمله مواردی هستند که آنها را به برتری رسانده است. البته هر برتری بی هزینه نیست و قیمت و کمیابی بالاتر این کنسول ها نسبت به بقیه انواع 3DS عاملی تاثیر گذاز است. به طور کلی اگر به دنبال یک تجربه بیش از اندازه کامل از نینتندو 3DS می باشید NEW 3DS XL بهترین گزینه است.



مناسب ترین نوع خانواده : 3DS XL

و اما نینتندو 3DS XL که از آن می توان به عنوان مناسب ترین گزینه خرید 3DS در ایران نام برد. موجود بودن آن نسبت به سایر انواع در کنار مناسب بودن قیمت آن در کنار صفحه XL و بزرگ شده آن را به برترین انتخاب لیست تبدیل کرده است. 3DS XL صفحه ارتقا های چشم گیری از بابت 3D نسبت به مدل های لانچی دارد (از بابت بزرگ تر شدن صفحه) همچنین صفحه XL و بزرگ شده آن هرچه بیشتر لذت بازی های بی نظیر 3DS را افزون می کند. در کنار ارگونومی مناسب آن می توان گفت که نینتندو 3DS XL مناسب ترین گزینه برای خرید در ایران است.



بهترین نوع در اندازه جمع و جور : NEW 3DS

در واقع همان نیو (NEW) نینتندو 3DS XL است اما با اندازه کوچک تر! البته کمی بزرگ تر از نینتندو 3DS لانچی ولی همچنان در همان سایز! با ارگونومی ارتقا یافته نسبت به نسل لانچی، سخت افزار و 3D تقویت شده ، می توان از آن به عنوان کنسول کامل و برتر 3DS در اندازه جمع و جور نام برد. البته که کمیاب بودن این کنسول عاملی مهم برای خرید است.



غیر منطقی ترین نوع خانواده : 2DS (اورجینال)

واقعا چرا شخصی باید سراغ 2DS اورجینال برود؟ مگر به جز کلکسیونر ها امکان ندارد کسی در سال 2023 سراغ چنین چیزی برود. از 3DS قابلیت 3D را بگیرید، حال تاشو بودن آن را هم ازش بگیرید، بعد آن را مانند یک آجر محکم کنید… جواب 2DS اورجینال می شود! شاید زمانی گزینه اقتصادی نینتندو 3DS محسوب می شد ولی الان که قیمت های آن سر به فلک می کشد همان بهتر که سراغ آن نروید!