سری Donkey Kong چگونه آغاز شد ؟

سری Donkey Kong چگونه آغاز شد ؟

Donkey Kong چگونه آغاز شد؟ُ

 

می شه دانکی کونگ رو به عنوان یکی از نماد های نینتندو و حتی صنعت گیم نام برد، موسیقی های دیوانه وار و گرافیک های چشم نواز و گیم پلی روان باعث شد تا یکبار برای همیشه این سری بازی در آثار نینتندو حک بشه و جا تو دل خیلی از گیمر ها باز کنه. امروز در مایتندو قصد داریم تا به اولین بازی های این سری بپردازیم و نکاتی رو از اونها بیان کنیم.

نسخه ی اول این بازی اولین اثری بود که Shigeru Miyamoto  به تنهایی مسئولیت کارگردانی اون رو برعهده داشت . بازی ساز محبوب و افسانه ای که در کارنامه ی کاریش عناوین محبوب دیگه ای مثل سری Mario Bros و همینطور نسخه های Legend Of Zelda هم دیده میشه . نسخه ی ابتدایی این سری درسال 1981 ساخته شد که باعث تقویت حرفه و سابقه ی Miyamoto شد همچنین با ساخت این بازی نینتندو صاحب یک IP ارزشمند شد و از ساخت نسخه های جدید استقبال کرد .

دو نسخه ی بعدی این سری یعنی Donkey Kong Jr  و Donkey Kong 3 هم توسط Miyamoto ساخته شدند و به ترتیب در سال های  1982   و 1983 عرضه شدند . بعد از نسخه ی سوم ، سری Donkey Kong دچار یک وقفه ی طولانی شد و عنوان بعدی این سری که Donkey Kong Country نام داشت ، 11 سال بعد و درسال 1994 برای پلتفرم های Game Boy و Super Nintendo منتشر شد . این وقفه تا حدی سبب کاهش محبوبیت این سری در اون دوران شده بود اما با زحمات شرکت نینتندو و استودیو Rare بازی ای خلاقانه و با جلوه های بصری خیره کننده ساخته شد که در بین سایر بازی های ژانر Platformer کم نظیر بود .

 

موفقیت‌های Donkey Kong Country

Donkey Kong Country از طراحی گرافیکی و انیمیشنی فوق العاده ی برای ساخت کاراکترها بهره می برد که کاملا اون رو نسبت به رقیبانش متفاوت می کرد . از سایر ویژگی های این عنوان باید به طراحی مراحل خلاقانه و همینطور موسیقی متن دیوانه کننده اشاره کرد. موسیقی متن Donkey Kong Country  چیزی از شاهکار کم نداشت و در بین بازی های اون دوران به نوعی انقلابی محسوب می شد.

تمامی این ویژگی ها اما باعث شد تا این بازی به فروش 8 میلیون نسخه ای و رتبه ی دومین بازی پرفروش سال دست پیدا کنه . نینتندو هم با توجه به این موفقیت طی سال ها نسخه های متعددی از این سری رو منتشر کرد که تا امروز هم مورد استقبال گیمرها قرار گرفته. حالا پس از گذشت چندین سال از آخرین بازی این سری یعنی Tropical Freeze نینتندو و استودیو Rare هیچ برنامه ای برای ادامه این سری ندارند و می شه گفت تا حدودی اون رو به فراموشی سپردند، امیدواریم تا خیلی زود شاهد سری جدید این بازی روی پلتفرم جدید نینتندو باشیم.