اخراج کارکنان شرکت نینتندو در سال ۲۰۲۴

اخراج کارکنان شرکت نینتندو در سال ۲۰۲۴

تعدیل نیرو در شرکت نینتندو

 

نینتندو (Nintendo) در یکی از شعبه های آمریکایی این شرکت اقدام به اخراج تعداد زیادی از نیروهای قراردادی کرده . این نیروها که تعدادشون بیشتر از 100 نفر هست اکثرا در زمینه ی تست بازی و سخت افزار مشغول به کار بودن . یکی از سخنگوهای نینتندو (Nintendo) به اسم Kotaku در این باره اعلام کرده که :

“تصمیماتی مبنی بر پایان همکاری با تعدادی از نیروهای قراردادی گرفته شده که باعث ایجاد موقعیت های شغلی تمام وقت در این شرکت میشه. “

طبق گزارشات تعداد زیادی از این افراد معتقد هستن که در مدت همکاری با نینتندو مورد استفاده قرار گرفتن و به خوبی از زحمات اونها قدردانی نشده . گفته میشه که این افراد در دوران همکاری با این شرکت به دنبال تغییر وضعیت و کار به صورت تمام وقت بودن . البته تعدادی کمی از اونها برای کار در حوزه‌های دیگه استخدام شدن . نینتندو در پی این ادعا ها اعلام کرده برای کسانی که بخاطر این تصمیم دچار زیان و خسارت شدن بسته های حمایتی فراهم میکنه.

 

در ادامه ی گزارشات گفته شده که قبل از پایان همکاری برای مدتی طولانی هیچ بازی و سخت افزاری برای تست به این گروه تحویل داده نشده و همین موضوع باعث نگرانی کارکنان شده  . این وضعیت در حالتی پیش اومده که انتظار میرفت در اواخر سال 2024 شاهد عرضه ی نسل جدید کنسول های نینتندو (Nintendo) باشیم .

متاسفانه اکثر شرکت های فعال در صنعت ویدیوگیم درحال تعدیل نیرو و اخراج کارکنان هستن . حتی شرکت سونی (Sony) هم در چند ماه گذشته دست به اخراج بیش از 900 نفر از نیروهای این کمپانی زده.