مصاحبه کارمند سابق نینتندو

مصاحبه کارمند سابق نینتندو

شرایط کارکنان در نینتندو

 

یک از کارکنان سابق نینتندو (Nintendo) به اسم Miura Koichi که در گذشته مسئول طراحی منظره های بازی Zelda: TOTK بوده به تازگی مصاحبه ای درباره ی همکاری خودش با این شرکت داشته . او از شرایط کار در این شرکت بسیار راضی بوده اما در عین حال معتقده اگه فرد عادی ای باشید این محیط میتونه برای شما تبدیل به جهنم بشه . آقای Koichi بعد از اینکه احساس کرد برای چنین جایگاه شغلی ای مناسب نیست تصمیم گرفت به سراغ گزینه‌های دیگه ای بره . او در این باره میگه:

” نینتندو (Nintendo) حقیقتا کمپانی بزرگیه اما از اونجایی که پر از افراد نابغه است کار در اون جا رو نمیتونم به همه پیشنهاد بدم . به عنوان یک فرد عادی در بین این افراد احساس راحتی نداشتم و ترجیح دادم تا مسیر شغلی دیگه ای رو انتخاب کنم . به نظرم این تصمیم درستی بوده و یکی از دستاوردهای من از کار در نینتندو (Nintendo) هست.

اما برای جلوگیری از ایجاد سوتفاهم باید به موضوع هم اشاره کنم که تمامی کارکنان و افرادی که در این مجموعه حضور داشتن رفتار فوق العاده صمیمانه ای داشتن و فضایی کاملا محترمانه در این شرکت حاکم بود . بدون شک تولید چنین آثار شگفت انگیزی به لطف زحمات چنین گروه خارق العاده ای ممکن میشه . به هر حال میتونم بگم که همکاری با اعضای نینتندو (Nintendo) تجربه ای ارزشمند برای من به حساب میاد. “

این فرد در حال حاضر به صورت فریلنس در حوزه ی طراحی سه بعدی فعالیت میکنه و پیش از این هم سابقه ی همکاری با برخی شرکت های صنعت گیم مثل Bandai Namco و Square Enix رو داشته . او در مصاحبه ای جداگانه از افزایش قابل توجه درآمد خود بعد از شروع همکاری با نینتندو (Nintendo) گفته بود .

 

علت مصاحبه کارمند سابق نینتندو

Miura Koichi به نظر نمیرسه که به دنبال پیدا کردن موقعیت شغلی ثابتی باشه و احتمالا بخاطر همین اقدام به انتشار این اطلاعات درباره ی همکاری با برخی کمپانی های ژاپنی کرده . او تاکید داشت که قصد منصرف کردن افراد از همکاری با نینتندو (Nintendo) رو نداشته و تنها تجربه ی شخصی خودش رو به اشتراک گذاشته .

البته لازم به ذکره که نرخ حفظ نیروی انسانی در نینتندو حدود 98.8 هست که در مقایسه با میانگین شرکت های ژاپنی که نزدیک 70 درصد هست آمار بسیار خوبی به شمار میره .