نینتندو و پورت غیر رسمی بازی Link’s Awakening برای PC

نینتندو و پورت غیر رسمی بازی Link’s Awakening برای PC

نینتندو از انتشار پورت غیر رسمی Links Awakening برای PC جلوگیری کرد.

 

همیشه شاهد ساخت بازی های fan made  و غیر رسمی زیادی از روی عناوین شرکت نینتندو بودیم که معمولا با هدف ساخت Remake یا ایجاد تغییرات متعدد روی عناوین جدید ساخته میشن .این بار قراره به یکی از حاشیه ساز ترین و جدیدترین پروژه های fanmade بپردازیم.

چند هفته بعد از انتشار عنوان Links Awakening  برای pc ، که توسط طرفدارها و به صورت غیر رسمی ساخته شده بود ، شاهد حذف لینک ها و صفحه های مربوط به اون تو سراسر اینترنت بودیم. این اتفاق از طرف افراد زیادی پیش بینی میشد چون در گذشته هم دیده شده که نینتندو تمام سعی اش رو برای حفظ IP های خودش میکنه و میشه گفت هر عنوان Fan made که براساس IP های نینتندو ساخته میشه همیشه با ریسک حذف شدن روبه روئه . مخصوصا برای عنوان Links Awakening  که تو سال 2019 برای Switch منتشر شده و همین باعث حساسیت بیشتر نینتندو روی این نسخه ی غیر رسمی بوده .


Links Awakening نینتندو

 تقابل نینتندو و سازنده‌های پورت پیسی

این نسخه که با اسم Links Awakening DX HD شناخته میشه اوایل ماه دسامبر منتشر شده و سازنده های اون تلاش کردن تا جلوه های بصری و ظاهری این عنوان کلاسیک رو تا حد زیادی بازسازی کنن و اون رو در دسترس کاربران PC قرار بدن.

علاوه بر اینها میشه از افزایش نرخ فریم (FPS) و پشتیبانی از صفحه نمایش های بزرگتر هم به عنوان تغییرات این نسخه نام برد که همگی به خوبی توی تریلر اون قابل مشاهده هستن که درنهایت باعث بازخورد و استقبال زیاد طرفدارهای سری Zelda  شد ، تا حدی که خیلی از طرفدارها پیشنهاد ساخت ریمیک Zelda The Minish Cap  رو برای پروژه های بعدی دادن.


Links Awakening نینتندو
درحال حاضر اگه به وبسایت منتشر کننده این بازی مراجعه کنیم یک پیغام روی صفحه میببنیم که نشون دهنده ی اقدام قانونی Nintendo بخاطر نقض قوانین کپی رایته ، که درنهایت منجر به حذف لینک های اون شده . این اتفاق با وجود ناراحت کننده بودن ، قابل پیش بینی بود و همونطور که قبلا گفتیم این اقدامات نینتندو در گذشته هم دیده شده و دراین باره میشه به ریمیک Metroid 2  و بازی Pokemon Uranium هم اشاره کرد که دقیقا با همین روش از سایت ها حذف شدن .


Links Awakening نینتندو

این قطعا آخرین پروژه ی  Fan made نیست که نینتندو نسبت به انتشارش اقدام قانونی میکنه و از انتشارش جلوگیری میکنه، حتی اوایل امسال نینتندو درخواست حذف شبیه ساز Dolphin از روی استیم رو داشت .درکل به نظر میرسه هرچی زمان میگذره شاهد بیشتر شدن تلاش نینتندو برای حفظ عناوین خودش هستیم و باید به این شرایط عادت کنیم.