استفاده از ربات در ساخت Prince Of Persia جدید

استفاده از ربات در ساخت Prince Of Persia جدید

برای صداگذاری یکی از کاراکترهای بازی Prince Of Persia the lost crown از برنامه ی تبدیل متن به گفتار استفاده شده !

 

به تازگی شاهد رونمایی نسخه ی جدید Prince Of Persia  از استودیوی  Ubisoft  بودیم که یک عنوان بسیار موفق در سبک 2D و بازی های Metroidvania به شمار میاد و توانسته تا حد زیادی نظر منتقدها و طرفداران قدیمی این مجموعه را جلب کنه .با توجه به ویدیوهایی که توسط رسانه های مختلف از این بازی منتشر شده ، متوجه یک موضوع عجیب تو بخش صداگذاری این بازی شدیم . به نظر میاد کاراکتر Kalux با استفاده از یک برنامه ی تبدیل متن به گفتار (TTS) صداگذاری شده . برنامه ای که بین استریمرها محبوبیت زیادی داره و توی این عنوان هرزمان که گیمر از قابلیت Travel استفاده میکنه صدای این شخصیت رو میشنوه .

 

واکنش به استفاده از ربات در صداگذاری Prince of Persia The Lost Crown

زمانی که رسانه ها از استودیوی سازنده ی Prince of Persia یعنی Side UK جویای دلیل این موضوع شدن اونها به این شکل پاسخ دادن:

” استودیو Side London مسئول تیم بازیگری ، مدیریت تولید و همینطور صداگذاری این عنوان بوده و در مسیر تولید این اثر از کادر مجرب و با استعدادی برای تضمین موفقیت این بازی استفاده شده و تا این زمان هیچ اطلاعات و گزارشی مربوط به استفاده از برنامه های تبدیل متن به گفتار (TTS) به دست نیومده “.

بعد از پاسخ این استودیو، کمپانی Ubisoft  هم واکنش نشان داد و اعلام کرد که :

” حین مراحل تولید برخی از شرکت ها از گزینه های جایگزین از قبیل برنامه های تبدیل متن به گفتار TTS)) استفاده میکنن تا اینکه  در مراحل پایانی صداگذاری اصلی روی نسخه ی نهایی جایگذاری بشه و به نظر می رسه که صداگذاری و دوبله ی انگلیسی این کاراکتر که شامل 8 خط دیالوگ هست به درستی جایگذاری نشده که در آپدیت های بعدی این مشکل رفع میشه . لازم به ذکره که عنوان Prince Of Persia: The Lost Crown  با بسیاری از زبان های زنده ی دنیا صداگذاری و دوبله شده که زبان های انگلیسی ، اسپانیایی ، آلمانی و همینطور فارسی جزو اونهاست “

 

 

درنهایت Ubisoft مستقیما به استفاده از این سبک برنامه ها برای Prince of Persia اشاره نمیکنه و سعی میکنه با ارائه ی توضیحات استفاده از اونهارو طبیعی نشون بده . اما نکته ای که بیش از پیش موضوع رو عجیب میکنه اینه که توی بخش Credit این بازی اسمی از شخصی به عنوان صداگذار و دوبلور شخصیت Kalux به میان نیومده. درکل به نظر میرسه که برای اصلاح این مشکل باید تا اوایل فوریه صبر کنیم.

اخیرا استفاده از این ابزارها تو زمینه ی صداگذاری و دوبلاژ ، حواشی زیادی داشته و به تازگی شاهد مذاکرات اتحادیه ی بازیگران و هنرمندان آمریکا ( SAG AFTRA) با شرکت های مبتنی بر هوش مصنوعی بودیم و در آینده ی نزدیک احتمال استفاده از این ابزارها برای صداگذاری کاراکترها وجود داره . این اتفاق با واکنش شدید فعالان این حوزه روبه رو شده ، تاحدی که Steve Blum دوبلور و صداگذار معروف ، از این تصمیم انتقاد کرده و گفته:

” تا جایی که من اطلاع دارم هیچکس از جامعه ی دوبلاژ با این موضوع موافقت نکرده و شخصا میتونم بگم که صنعت گیم از گذشته تا به حال اهمیت زیادی در حرفه ی من داشته “

باید صبرکرد و دید که با رشد و افزایش کاربرد ابزارهای مختلف آینده ی صنعت گیم و دوبلاژ تا چه حد تحت تاثیر قرار میگیره .