آیا زمان ساخت Mario Maker 3D فرا رسیده ؟

آیا زمان ساخت Mario Maker 3D فرا رسیده ؟

آیا زمان ساخت Super Mario Maker 3D رسیده ؟

 

شاید باورش سخت باشه ولی نسخه ی آخر سری Super Mario Maker حدود 9 سال قبل در سالگرد سی سالگی شخصیت Mario برای کنسول Wii U منتشر شد . در اون دوران این عنوان بسیار خلاقانه به نظر می رسید و به پلیرها این امکان رو میداد که با استفاده از قوه ی تخیل خودشون دست به تولید بازی بزنن . بازی های 16 و 8 بیتی Indie هم در اون زمان جذابیت بسیار زیادی داشتن و بدون شک عرضه ی عنوانی با چنین امکاناتی تونست انقلابی در سبک بازی های Side Scroller ایجاد کنه.

 

 

از 9 سال پیش تا به حال تنها یک نسخه از این بازی برای کنسول 3DS و یک نمونه ی ارتقا یافته از Mario Maker 2 برای نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) منتشر شده . حدود یک سال دیگه سالگرد 40 سالگی بزرگداشت Super Mario Bros از راه میرسه و میتونه فرصت مناسبی برای عرضه ی یک نمونه 3D از سری Mario Maker باشه تا یکبار دیگه انقلابی در این سبک ایجاد کنه و به گیمرها اجازه ی ساخت بازی های 3D رو بده .

 

انواع بازی های Mario

 

در مجموع عناوین 3D Mario به دو سبک تقسیم میشن . طبق اطلاعات رسمی ای که نینتندو (Nintendo) منتشر کرده این عناوین از دو حالت خطی و غیر خطی پیروی میکنن برای مثال نسخه های Super Mario Galaxy و Super Mario 3D World گیم پلی خطی و روند ساده ای دارن و تا حدی ما رو به یاد نسخه های 2D سری Mario میندازن. اما در عین حال در گیم پلی Mario 64 و Mario Sunshine پلیرها باید اهداف مختلفی رو دنبال کنن و در کل در جهان پیچیده ای تری قرار دارن.

 

 

اگر قرار به ساخت Mario Maker 3D باشه بدون شک ایجاد کردن ابزار ساخت بازی هایی با سبک خطی برای سازندگان ساده تر خواهد بود . سازندگان میتونن برعکس Mario Maker 2  از یک ساختار 3D استفاده کنن و امکان ساخت عناوین خطی با Bossها و اهداف معمولی رو در اختیار پلیرها قرار بدن. البته با صرف زمان بیشتر قطعا میشه راهی برای فراهم کردن بستر ساخت بازی های پیچده‌تر و غیر خطی پیدا کرد .

 

آینده سری Mario Maker

 

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که آینده ی این سری ارتباط زیادی با آینده ی کنسول های نینتندو (Nintendo) داره . در حال حاضر ما در اواخر دوران نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) قرار داریم و انتشار نسخه ی جدید Mario Maker در نسل فعلی بعید به نظر میرسه . Super Mario Maker 2 روی نیتندو سوییچ استقبال فوق العاده ای داشت.

چون جزو یکی از بازی‌های Wii U به شمار می رفت که بسیاری از پلیرها در نسل قبلی اون رو تجربه نکرده بودن اما نینتندو (Nintendo) نمیتونه از همین روش برای موفقیت نسخه‌ی بعدی این سری استفاده کنه و به خلاقیت و نوآوری زیادی برای جذب مخاطبین نیاز داره. قطعا سخت افزار و قابلیت های جدید کنسول نسل بعد نینتندو (Nintendo) میتونه به سازندگان برای جلب رضایت طرفداران کمک کنه.